Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Woo Jurist

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 12 dagen
100 Utrecht

Uren per week:

18 - 36

Publicatiedatum:

20 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De werkzaamheden bestaan grofweg uit het coordineren van het Woo-onderzoek naar de gevraagde stukken, het beantwoorden van vragen van informatiezoekers, het plannen van de werkzaamheden binnen de wettelijke termijn, het screenen van informatie op de aanwezigheid van uitzonderingsgronden, het onleesbaar maken van teksten die niet openbaar worden gemaakt en het opstellen van Woo-besluiten.

De Woo-verzoeken gaan over allerlei onderwerpen. Algemene kennis van de taken die een gemeente uitvoert en in het bijzonder welke onderwerpen in Utrecht spelen is een pre. De Woo-verzoeken worden geregistreerd en gearchiveerd in het zaaksysteem. De tekstdelen die onleesbaar moeten worden gemaakt worden digitaal verwerkt via Octobox. Ervaring met deze software is een pre. Daarnaast wordt in algemene zin verwacht dat je eenvoudig met digitale bestanden kunt werken door ze te ordenen op een logische en chronologische wijze, door ze te ontdubbelen en door ze samen te voegen.

Je rondt de Woo-verzoeken af die aan jou worden toebedeeld. Je producten zijn van goede kwaliteit, je werkt efficient en snel en je zorgt voor goede communicatie.

Eisen

  • HBO-studie Nederlands Recht of een universitaire opleiding Nederlands Recht afgerond.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met behandeling van Woo-verzoeken, bij voorkeur bij een G30 gemeente en met complexe en omvangrijke Woo-verzoeken.
  • Algemene kennis van de taken die een gemeente uitvoert en in het bijzonder welke onderwerpen in Utrecht spelen.
  • Digitaal vaardig.

Wensen en competenties

Wensen

  • Algemene kennis van de taken die een gemeente uitvoert en in het bijzonder welke onderwerpen in Utrecht spelen.
  • Ervaring met Octobox software.

Competenties

  • Een flinke dosis overtuigingskracht.
  • Servicegerichtheid.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Een goed gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen.
  • Enthousiaste persoonlijkheid met humor en energie.

Organisatie en team

Als Woo-jurist ga je werken binnen het team Datajuristen. Dit team is onderdeel van de directie Juridische Zaken (JZ). Bij JZ werken ruim 100 medewerkers in een prettige en open werksfeer. Je behandelt en coordineert Woo-verzoeken binnen de gehele gemeentelijke organisatie.

Gespreksinformatie

Gesprekken zijn gepland op in de week van 08 september. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan. Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure. De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur