Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Omgevingsjurist

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Sluit over 8 dagen
110 16 - 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 36

Publicatiedatum:

13 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een gedreven jurist met passie voor het omgevingsrecht en handhaving? Wil je werken aan uitdagende casussen op het gebied van omgevingsvergunningen en handhaving en heb je daarbij ook oog voor kansen en mogelijkheden? Dan zoeken wij jou!

Als omgevingsjurist ben je verantwoordelijk voor verschillende juridische vraagstukken op het gebied van de Omgevingswet. Je zorgt ervoor dat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en jurisprudentie. Hierdoor kun je vergunningverleners goed ondersteunen bij het beoordelen van omgevingsvergunningen. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen en externe partijen om ervoor te zorgen dat projecten voldoen aan de wet- en regelgeving. Bovendien houd je toezicht op de naleving van deze regels en start je het handhavingsprocedures op wanneer nodig. Ook vertegenwoordig je de gemeente in juridische procedures en bij bezwaar- en beroepszaken.

Voor ons team is het belangrijk dat je minimaal 1 dag per week fysiek op het gemeentehuis in Wijk bij Duurstede werkt om zo te kunnen sparren met onze vergunningverleners, handhavingsjuristen en toezichthouders. Welke dag dat wordt plannen we in overleg met jou.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de opdracht;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van rechten;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als jurist bij of in opdracht van een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal 1 dag per week fysiek aanwezig in het gemeentehuis van Wijk bij Duurstede;
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat is uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025 voor minimaal 16 uur per week (benoem de beschikbare uren duidelijk in het cv) (zie 'benodigd aantal professionals') (20 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Omgevingsjurist of handhavingsjurist bij of in opdracht van een gemeentelijke organisatie (30 punten);
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo-bachelor niveau in de richting van rechten (25 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaar- en beroepschriften (25 punten).

Competenties

  • Daadkrachtig;
  • Oplossingsgericht;
  • Makkelijk benaderbaar;
  • Doortastende gesprekspartner.

Organisatie en team

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet met en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken en doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar. Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collegas over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025, van 09.00 tot 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 20 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 21 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 22 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur