Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Coördinator Meerjarenprogramma Innovatie Musea 2022-2024

Martinikerkhof 12, 9712 JG Groningen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Onbekend 6 tot 12 (gemiddeld 8 uur per week) Groningen

Begindatum:

10 jan 2022

Einddatum:

10 jan 2023

Uren per week:

6 tot 12 (gemiddeld 8 uur per week)

Publicatiedatum:

24 nov 2021

Organisatie
Wij zetten ons in voor een prettige werk- en leefomgeving voor alle Groningers! De provincie doet het werk waarvoor het Rijk te groot is en de gemeenten te klein. Maar dit doen wij niet alleen. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Zo verzilveren we kansen op het gebied van leefbaarheid, economie, vergroening, digitalisering en ecologie.

Al ruim 400 jaar zetten we ons in voor Groningen. Door te zorgen voor onze natuur, landschap en woningbouw. Maar ook door wegen aan te leggen en te onderhouden. We ondersteunen culturele activiteiten en organisaties zodat het culturele aanbod in Groningen levendig blijft. Er zijn subsidies voor het bedrijfsleven en ondernemers, om ze te helpen innoveren en verduurzamen.

Werken bij ons
Met onze vakkennis, betrokkenheid en liefde voor het gebied zorgen we er voor dat Groningen een plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Wij werken allemaal met passie voor de samenleving. Dat vind je ook terug in de werksfeer. We werken veel samen om doelen te bereiken. We bieden veel ruimte voor eigen initiatief en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Samen met collega's werk je aan uiteenlopende opdrachten, in een complexe maar vooral uitdagende omgeving. Geen dag bij de provincie is hetzelfde!

Opdracht
De komende drie jaar gaan 19 musea in Groningen met Erfgoedpartners en de provincie Groningen samenwerken binnen het 'Meerjarenprogramma Innovatie Musea 2022-2024'. Op basis van signalen uit de museumwereld weten we als provincie dat de bedrijfsvoering van veel musea kwetsbaar is en dat er behoefte is aan (praktische) ondersteuning. Binnen het meerjarenprogramma wordt deze ondersteuning op twee manieren geboden:

  1. Een netwerk waarin musea samen optrekken en besluiten nemen over scholing, inzet inhoudelijke experts en gezamenlijke activiteiten.
  2. Inhoudelijke (praktische) ondersteuning aan de musea door inhoudelijke experts in de vorm van vouchers (= aantal uren expertise waar musea gebruik van kunnen maken).

Doel van het programma is het verder professionaliseren van musea en het bevorderen van onderlinge samenwerking. Het programma richt zich op twee thema's:

  1. Collectie
  2. Digitalisering

Rol van de coördinator
De coördinator is verantwoordelijk voor de organisatie van de netwerken collectie en digitalisering en voor het ophalen van de ondersteuningsvraag. De coördinator zoekt op basis van deze vraag een inhoudelijk expert die het netwerk inhoudelijk kan ondersteunen, bv in de vorm van scholing en inzetbaar is bij de musea zelf. De coördinator is verantwoordelijk voor de voortgang van het meerjarenprogramma. De functie wordt ondergebracht bij Erfgoedpartners, maar werkt vanuit een directe opdracht van de provincie.

Taken van de coördinator:

  • Organisatie van de thema-netwerken;
  • Ophalen van de ondersteuningsbehoefte van musea en koppelen van inhoudelijke experts hieraan;
  • Verantwoordelijk voor de voortgang van het meerjarenprogramma en de verdeling van de financiële middelen
  • Verantwoordelijk voor de rapportage richting provincie;
  • Inhoudelijke afstemming met consulenten van Erfgoedpartners;
  • Afstemming met Coöperatie Sterke Musea Groningen;
  • Indien wenselijk werven van fondsen voor gezamenlijke activiteiten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare kennis en werkervaring met de erfgoed- en museumsector;
2. Flexibel inzetbaarheid, zeker in opstartfase;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (25 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de erfgoed- en museumsector (15 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring binnen de Groninger cultuursector, erfgoed- en/of museumsector (15 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als regievoerder/coördinator/projectleider binnen een overheidsorganisatie of publieke sector (30 punten);
7. Aantoonbare ervaring met fondsenwerving binnen de culturele sector (5 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de bedrijfsvoering van een overheidsorganisatie (10 punten).

Voor kandidaten/bureaus: Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Benaderbaar en toegankelijk;
  • Verbinder, generalist, iemand die de taal spreekt van zowel experts, musea en de provincie;
  • Stevig persoon, doorpakker;

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 7, woensdag 8 en mogelijk nog donderdag 9 december 2021. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 6 december 2021 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 2 december 2021, 12.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.