Coach Werk & Inkomen

Gemeente Pekela

Raadhuislaan 8, 9665 JD Oude Pekela, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 32 Groningen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht
De werkcoach die we zoeken is verantwoordelijk voor de begeleiding van cliënten met een grote afstand tot de arbeidsmarkt en die behoren tot de tredes 1 en 2 van de Participatieladder.

Het doel is daarbij cliënt te begeleiden naar een passende en geschikte werkplek of op andere wijze te laten participeren. Intensief contact en regelmatig gesprekken voeren met je cliënten met hierbij aandacht voor diverse leefgebieden in het kader van positieve gezondheid, is het belangrijkste deel van de functie. Indien nodig wordt de activiteit bijgesteld, voortgezet of een andere activiteit ingezet.

Bij de functie-informatie staat de kern van de functie beschreven, in taken is dat:

  • Je stelt diagnoses met betrekking tot de capaciteit, de vaardigheden, de persoonlijke situatie en begeleidingsbehoefte van de cliënt;

  • Je brengt de leefgebieden van de cliënt in kaart en signaleert waar interventie nodig is;

  • Je stelt een plan op voor de begeleiding van de cliënt naar betaald werk of een andere activiteit die jij voor de cliënt passend vindt;

  • Je geeft uitvoering aan die plannen in begeleidende zin;

  • Je onderhoudt contacten met werkgevers, instellingen/zorgaanbieders, UWV en andere partijen die betrokken zijn bij de afspraken die je met je cliënt gemaakt hebt;

  • Je documenteert alle acties zorgvuldig in diverse systemen.

Kandidaat omschrijving
Jij bent een ervaren, rustige collega met specifieke interesse in deze doelgroep. Jij vindt het een uitdaging om de cliënten uit deze doelgroep weer deel te laten nemen aan de samenleving. Jij streeft ernaar om inwoners met uitkering weer (meer) zelfredzaam te laten worden en samen met je collega’s ervoor te zorgen dat zij weer een doel krijgen in hun verdere (arbeids)leven. 

Eisen

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als werkcoach/consulent werk en inkomen;

  5. Zo snel mogelijk beschikbaar voor 32 uur per week;

Wensen en competenties

Wensen

  1. Aantoonbare werkervaring met doelgroepen cliënten met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, geef hiervan een aparte toelichting in het cv; (50 punten)

  2. Aantoonbare werkervaring als werkcoach/consulent werk en inkomen binnen een gemeente; (25 punten)

  3. Aantoonbare werkervaring binnen de arbeidsmarkt in Oost-Groningen; (25 punten)

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden

  • Coachen

  • Klantgericht

  • Oplossingsgericht

  • Samenwerken

  • Resultaatgericht

  • Initiatiefrijk

Organisatie en team

Organisatie
De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als een lint door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek. Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis. Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie ‘2022-2030, ‘Pekela in beweging’. Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur.  Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren. De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid. Een motivatiebrief is wenselijk en kan toegevoegd worden aan het cv.

Team
Je maakt deel uit van het team Werk en Inkomen dat onder het team Sociaal valt.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 10 juli 2025 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De werkdagen worden in onderling overleg afgestemd.
Is hybride werken mogelijk:  ja

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Pekela mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Pekela. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Pekela merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur