Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Verhuiscoach-beleid

Markt 11, 6811 CG Arnhem, Nederland

Sluit over 18 dagen
110 minimaal 24 uur en maximaal 30 (voor 48 weken per jaar) Gelderland

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 30

Publicatiedatum:

8 aug 2025

Omschrijving

Om iedereen in Gelderland van een passende woning te voorzien, is goede doorstroming essentieel. Na de inzet op de sociale huur gaan we ons nu richten op de koop en vrije huursector. De provincie speelt rond de doorstroom een tijdelijke rol als katalysator. In de eerste fase van het project (juli 2021 t/m mei 2023) hebben we het voortouw genomen om zaken op gang te brengen, in samenwerking met corporaties en gemeenten die dat willen. Daarbij is de rol van de provincie vooral stimulerend en ondersteunend geweest, niet om de rol van corporaties of gemeenten over te nemen. Inmiddels zijn er 1500 verhuizingen gerealiseerd en is het tijd om de strategie bij te stellen. Deze nieuwe strategie brengt een aantal accentverschillen met zich mee: In deze fase gaan we inzet in uren niet afbouwen maar op een andere manier inzetten. Van - voor doen - naar samen doen - naar zelf doen door gemeenten en corporaties en andere partners in het netwerk. De verhuiscoach-beleid werkt nauw samen met de kwartiermaker en de andere 6 verhuiscoaches aan het overdraagbaar maken van het project naar partners (gemeenten en woningcorporaties) per 2027. Waarbij voor de verhuiscoach-beleid de focus ligt op het uitwerken van een aantal resultaatgebieden die vallen onder het project Actie 10 (zie hieronder). Daarnaast ben je flexibel inzetbaar binnen een focusregio en provinciebreed voor het voeren van woonadviesgesprekken met senioren huur/koop. Dit alles in het kader van het Actieplan Wonen, dat in 2025 door Provinciale Staten opnieuw is vastgesteld. Dit actieplan bevat maatregelen tot en met 2027, die uitgevoerd worden samen met partners zoals gemeenten en woningcorporaties. Actie 10 doorstroming huur/koop richt zich op verbetering van de doorstroming in de sociale huur, vrije sector huur en koop en draagt daarmee bij aan de betaalbaarheid en flexibiliteit. Actie 10 doorstroming huur/koop richt zich op 7 pijlers: Kennisdeling Onderzoek en evaluatie Faciliteren van gemeenten en corporaties Stimuleren samenwerking Ontzorgen van 55-plussers Financiele stimulansen Stimuleren innovatie Verhuizing van 55-plussers uit een ruime woning naar een kleinere woning zorgt voor meer verhuisbewegingen. Zo kan in die grote woning een gezin gaan wonen of in hetdat huis kan een starter intrekken. De verhuiscoaches en verhuiscoach-beleid gaan in gesprek (keukentafelgesprekken), bieden informatie en stimuleren een verhuizing als dat passend is. Onze verhuiscoaches begeleiden mensen bij de stappen die gezet kunnen worden om te kunnen verhuizen. Woningcorporaties en sociale teams in de gemeenten kunnen helpen om zicht te krijgen op 55-plussers die hulp kunnen gebruiken bij een verhuizing. Als verhuiscoach werk je daarom intensief samen met de woningcorporaties, gemeenten, welzijn, zorgpartijen en marktpartijen in een focusregio.

Resultaten

De verhuiscoach-beleid werkt samen met de andere 6 verhuiscoaches aan het overdraagbaar maken van het project naar partners (gemeenten en woningcorporaties) per 2027. Waarbij de focus zal komen te liggen op de uitwerking van onderstaande resultaatgebieden:

  • Advies en beleidsontwikkeling doorstroming huur/koop
  • Advies en ontwikkeling projectplan/begroting
  • Ontwikkelen en lancering Doorstroom MKBA
  • Ontwikkelen DoorstroomWijzer senioren
  • Organisatie Klankbordgroep
  • Advies en ondersteuning Doorstroomtrein Floqz
  • Ontwikkelen rapportage model doorstroming huur/koop

Eisen

  • Kandidaat is inzetbaar vanaf 22 september 2025 tot en met 31 december 2026 voor minimaal 24 uur en maximaal 30 uur per week (voor 48 weken per jaar). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 12 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 1 oktober 2025 inzetbaar is voor minimaal 24 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet.
  • Het aangeboden uurtarief ligt tussen minimaal 95 per uur en maximaal 110 per uur, inclusief alle kosten, exclusief BTW.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 2 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 -heden) in functies waarbij gespreksvoering met burgers een substantieel onderdeel was. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 2 jaar ervaring voldoet.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2017 - heden) in de rol van beleidsadviseur of een andere projectmatige rol (zoals projectleider en/of projectmedewerker) t.a.v. doorstroming van woningbouw huur/koop.Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar ervaring voldoet.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2017 - heden) binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten en/of provincies.Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar ervaring voldoet.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in een Gelderse regio binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.De werkzaamheden/opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden. Kandidaat kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt in een Gelderse regio binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten (50 punten) Kandidaat kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt in een Gelderse regio binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten (30 punten) Kandidaat kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt in een Gelderse regio binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten (10 punten) Kandidaat kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt in een Gelderse regio binnen het netwerk van corporaties en/of gemeenten (0 punten)
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met doorstroming van woningbouw voor senioren (huur/koop), aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden. Kandidaat kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met doorstroming van woningbouw voor senioren (50 punten) Kandidaat kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met doorstroming van woningbouw voor senioren (30 punten) Kandidaat kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met doorstroming van woningbouw voor senioren (10 punten) Kandidaat kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met doorstroming van woningbouw voor senioren (0 punten)

Competenties

  • Flexibiliteit: Je speelt makkelijk in op veranderende omstandigheden en past je gedrag daaraan aan. Als zich problemen voordoen, zorg je ervoor dat je eigen gedragsstijl verandert om een gesteld doel te bereiken.
  • Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat tot het overdragen en ontvangen van boodschappen in woord, geschrift en/of non-verbaal, zowel binnen als buiten het project. Je kunt goed uit de voeten met verschillende gesprekpartners met verschillende belangen en bent in staat om mensen mee te nemen.
  • Zelfstandigheid: Je bent in staat zelf nieuwe taken op te pakken. Je doet dat zonder aangestuurd te worden, maar betrekt wel op eigen initiatief de projectleider of andere relevante collega's of partijen uit het netwerk.
  • Projectmatig werken: Je bent in staat om projectmatig te werken. Je weet realistische deadlines af te spreken en je hier aan te houden. Je houdt overzicht op concrete acties en mijlpalen.

Organisatie en team

Opdrachtgever provincie Gelderland

Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Gespreksinformatie

De interviews vinden plaats op dinsdag 9 september 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 augustust 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld. De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, minimaal uurtarief 95,- per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW en maximaal uurtarief 110 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW inclusief alle kosten, exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning. Het overeengekomen uurtarief is in euros, omvat alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking. Flextender brengt voor deze opdracht een fee van 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur