Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel Beheerder

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 8 dagen
105 32-36 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Een functioneel beheerder zorgt dat anderen hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Jij kent de wensen van gebruikers, luistert en weet de vertaalslag te maken in user stories en specificaties. Je focust je op processen in het klantdomein en de ondersteuning middels applicaties als SAP-CRM/ECC, web/online-toepassingen en een aantal andere pakketten. Je zorgt ervoor dat applicaties op een correcte wijze worden gebruikt en ondersteunt gebruikers bij dit gebruik. Je analyseert incidenten en lost eventuele fouten op die vanuit de monitoring van de systemen optreden. Je stelt gebruikershandleidingen en documentatie op. Je levert een bijdrage aan projecten en de in beheername van deze vernieuwingen, zoals vervanging van CRM. Verder speelt dit team een coördinerende rol in de centrale communicatie bij incidenten en onderhoud op meerdere applicaties. 

De functioneel beheerder die wij zoeken is een stressbestendige, pragmatische duizendpoot die het leuk vindt om gebruikers te helpen en er niet tegenop ziet om dit te doen in een omgeving waar de druk regelmatig oploopt. Je weet hierin overzicht te bewaren te prioriteren en zorgt samen met je collega’s dat het werk wordt uitgevoerd.

Je gaat samenwerken met een multidisciplinair team bestaande uit beheerders, Product Owners en teamleden van de diverse teams die de software ontwikkelen en beheren. Je fungeert als aanspreekpunt voor de key users bij de andere diensten binnen het Kaderster zoals de collega’s van het klantcontactcentrum en klantadministratie.  Je bent in staat om snel het benodigde netwerk op te bouwen en stapt makkelijk op collega’s en andere afdelingen af. En je bent bewust van je rol binnen de organisatie, klantvriendelijk en staat klaar voor de interne klanten maar durft ook  grenzen te stellen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • SAP-CRM;

  • SAP-ECC;

  • CMS-applicates (Liferay);

  • Mendix;

  • Genesys (CCAAS, Contact Center as a Serice);

  • Jira;

  • Office.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
 

  • Vertalen van wensen in userstories;

  • Functioneel beheer klantprocessen;

  • Eerste aanspreekpunt functioneel beheer SAP- CRM / ECC;

  • Coördinatie van communicatie Kadasterbreed onderhoud en storingen;

  • Oplossen  incidenten en opstellen communicatie eigen diensten;

  • Opstellen gebruikershandleidingen en documentatie;

  • Advisering gebruikers van de applicaties;

  • Uitvoeren of ondersteunen van gebruikersacceptatietesten;

  • Testen van userstories.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;

  • Een maximum uurtarief van 105 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe partij en overige kosten;

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4;

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot en met 30 september 2026 voor 32-36 uur per week.

  • Afgeronde (bachelor) Hbo-opleiding of hoger;

  • Minimaal 5 jaar ervaring als Functioneel Beheerder of in een vergelijkbare functie.

  • Taalniveau Nederlands minimaal B2;

  • Door de kandidaat zelf geschreven CV en motivatiebrief.

Wensen en competenties

Wensen

  • De Functioneel Beheerder heeft aantoonbare en relevante ervaring met de gevraagde werkzaamheden.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke hoe u omgaat met een breed pallet aan taken en stakeholders en hoe u hierin prioritering geeft.

Competenties

  • Initiatief nemen;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht handelen;
  • Organiserend vermogen;
  • Communicatiefvaardig;
  • Adviesvaardig;
  • In staat om snel nieuwe materie en systemen eigen te maken;
  • Bij voorkeur ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld;
  • Kennis van klantprocessen en de daarbij ondersteunende applicaties.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Je gaat samenwerken met een multidisciplinair team bestaande uit beheerders, Product Owners en teamleden van de diverse teams die de software ontwikkelen en beheren. Je fungeert als aanspreekpunt voor de key users bij de andere diensten binnen het Kaderster zoals de collegas van het klantcontactcentrum en klantadministratie.

Gespreksinformatie

Datum verificatiegesprekken

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 21-08-2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 20-08-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 18-08-2025 08:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Tarief
Maximaal € 105,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

    • 1d Detacheringsovereenkomst

  • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. 

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring 
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur