Bouwplantoetser

Hietweideweg 20, 7391 XX Twello, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 28 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

7 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als casemanager omgevingsvergunningen/bouwplantoetser coördineer, beoordeel en handel je vergunningaanvragen voor bouwplannen af. Je voert gesprekken met inwoners over hun ideeën of plannen en werkt samen met casemanagers, bouwtoezichthouders en collega's van andere teams. Je bent het aanspreekpunt voor inwoners, ondernemers en collega's. En verder:

  • denk je in de fase voor de vergunningaanvraag mee over de mogelijkheden en ben je in staat duidelijk uit te leggen of een idee of plan haalbaar is.

  • toets je de aanvragen onder meer op ontvankelijkheid, aan het omgevingsplan, het Besluit bouwwerken leefomgeving, het Besluit kwaliteit leefomgeving en andere relevante wetten, regelgeving en beleid.

  • voer je regie op het proces, waaronder afstemming met de betrokkenen en het uitzetten van adviesvragen bij interne en externe specialisten

  • stel je brieven en besluiten op en bewaak je de voortgang van termijnen

  • ben je goed op de hoogte van ontwikkelingen in de sector en draag je actief bij aan het verbeteren van het proces van vergunningverlening onder de Omgevingswet

  • en, niet onbelangrijk, draag je bij aan een goede sfeer in het team

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als casemanager omgevingsvergunningen en/of bouwplantoetser;
  • Aantoonbare werkervaring met RXMission;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager omgevingsvergunningen en/of bouwplantoetser (45 punten);
  • Beschikbaar voor 2 dagen fysiek op locatie (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Bouwplantoetser binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten)
  • In bezit van een afgeronde opleiding ABW-1 en/of 2 (10 punten)
  • Alleen in het bezit van een afgeronde opleiding ABW-1 (5 punten);
  • In het bezit van afgeronde opleidingen ABW1 en ABW-2 (10 punten);
  • Niet in het bezit van beide opleidingen (0 punten).

Competenties

  • Innovatief;
  • Teamplayer;
  • Nauwkeurig;
  • Communicatief.

Organisatie en team

Werken bij de gemeente Voorst is werken in een open en informele sfeer. Door onze kleinschalige organisatie zijn de lijnen kort en liggen de verantwoordelijkheden laag. We voelen ons betrokken en verantwoordelijk voor ons werk. Onze medewerkers maken het verschil in onze dienstverlening – en jij straks ook! Bij ons schrijven we geen dikke rapporten, maar stropen we onze mouwen op en gaan we samen uitdagingen aan. Werken voor de gemeente Voorst betekent werken voor álle inwoners.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 18 augustus 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 14 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Door de professional zelf geschreven motivatie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: minimaal 3 dagen op kantoor

Voor de professional

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. ingehuurde professionals krijgen een laptop en/of telefoon vanuit gemeente Voorst. Dit is ook het geval bij ZZP’ers.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur