Adviseur veiligheid

Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

25 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16 - 32

Publicatiedatum:

6 aug 2025

Omschrijving

Herhaalde oproep; Aanvraag SRQ128675 heeft onvoldoende geschikte kandidaten opgeleverd, daarom zetten we de aanvraag opnieuw uit met een herziening van de eisen en wensen. Let op de wens omtrent gewenste werkervaring binnen deze veiligheidsregio is een echte wens / pre. Er is geen sprake van een voorkeurskandidaat. De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerkers. De inhuur is voor de eerste periode (18-08-2025 15-09-2025), ter opvanging van het gat dat valt tussen het vertrek van de een collega en de opvolger voor deze collega en voor de tweede periode (15-09-2025-15-12-2025) ter vervanging van een collega die op sabbatical gaat. De werkzaamheden van de te huren persoon zullen ook wijzigen naar gelang wie deze persoon vervangt. Gemiddelde inzet zal 28uur per week zijn (varierend tussen 16uur en 32uur)

De professional heeft voldoende kennis en ervaring om de werkzaamheden op te pakken naar eigen inzicht en in samenwerking met de collegas en naar gelang de voorkeuren van de burgemeester. De professional krijgt geen dagelijkse instructies. Wij verwachten een zelfstandig werkende professional die zelftandig en op professionele wijze contact heeft met inwoners, bestuurders en collegas, die escaleert wanneer werkzaamheden stagneren of om andere redenen de noodzaak ziet leidinggevende in te lichten.Omdat we een kleine gemeente zijn is de functie veelzijdig. Je werkt nauw samen met de 2 andere adviseurs OOV, vergunningverlening, handhaving, procesregisseur zorg en veiligheid en andere collegas.

De volgende werkzaamheden behoren tot het takenpakket: Werkzaamheden in de gehele periode:

  • Binnenkomende casuistiek/ werkzaamheden welke niet standaard bij iemand vallen onderling verdelen/ in afstemming oppakken
  • Bijwonen/ voorzitten van relevante overleggen
  • Bijdrage aan de P&C cyclus

Specifiek daarnaast in de eerste periode (18-08-2025-15-09-2025):

  • Bestuurlijk overleg politie
  • Annotatie DVO & driehoeksoverleg, ambtelijke voorbereiding driehoeksoverleg en indien gewenst ambtelijke ondersteuning tijdens driehoeksoverleg
  • Organiseren & voorzitten jeugdoverlast overleg & afstemming met ketenpartners mbt jeugdoverlast.

Specifiek daarnaast in de tweede periode:

  • Oppakken van casuistiek o Wet aanpak woonoverlast (/buren)overlast) in afstemming met zorg o Verstoring openbare orde o Bestuursrecht
  • Procesregie & periodiek overleg opvang vluchtelingen (en hieruit voorkomende casuistiek)
  • Casuistiek mbt ondermijning oppakken voorbereiden ondermijningsoverleg en het ondermijningsoverleg voorzitten, indien hierom gevraagd wordt voorbereiden van een integrale controle
  • Sparringpartner en back-up voor bibob casuistries

Eisen

  • Voldoende kennis en ervaring om de werkzaamheden op te pakken naar eigen inzicht en in samenwerking met de collegas en naar gelang de voorkeuren van de burgemeester.
  • Zelfstandig werkende professional die zelftandig en op professionele wijze contact heeft met inwoners, bestuurders en collegas, die escaleert wanneer werkzaamheden stagneren of om andere redenen de noodzaak ziet leidinggevende in te lichten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Gewenste werkervaring binnen deze veiligheidsregio

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerkers. Je werkt nauw samen met de 2 andere adviseurs OOV, vergunningverlening, handhaving, procesregisseur zorg en veiligheid en andere collegas.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Niet bekend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur