Logo van Gemeente Zutphen
Logo van Gemeente Zutphen

Budgetbeheerder

Gemeente Zutphen

's-Gravenhof 2, 7201 DN Zutphen, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

8 dec 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Je draagt bij aan de begeleiding en ondersteuning van inwoners die niet in staat zijn hun financien op orde te krijgen. Je beheert inkomsten en uitgaven van inwoners die daar tijdelijk of structureel niet toe in staat zijn. Je wilt een problematische schuldsituatie voorkomen, oplossen of beheersbaar maken. Samen met je collegas werk je aan een toekomst zonder geldstress voor onze inwoners. Als budgetbeheerder is je werk heel divers. Naast het op de rit krijgen van de financien is het ook jouw taak om de inwoner zelfredzaam te maken. Dat doe je deels door zelf coachend te werk te gaan maar ook door flankerende hulp in te schakelen uit ons keten van partners. Buiten persoonlijk en telefonisch contact heb je te maken met veel administratieve handelingen, zoals het verwerken van betalingen, mailverkeer en rapporteren. Je voelt je betrokken en verantwoordelijk voor wat je doet voor en namens de inwoner. Je bent iemand die zich zonder (voor)oordeel kan inleven in de situatie van de inwoner. Je kunt, na een korte inwerkperiode, zelfstandig aan de slag en hebt kennis van schuldhulp en budgetbeheer. Je werkt accuraat, kunt goed verbanden leggen en kunt je met administratieve processen goed redden. Je bent communicatief goed vaardig, zowel mondeling als schriftelijk. Kortom, je bent empathisch, denkt in oplossingen en je staat stevig in je schoenen wanneer dat nodig is.

Werkzaamheden o.a.

  • Je start het traject zelfstandig op en voert de betalingen uit namens de client;
  • Je voert gesprekken (face-to-face en telefonisch) met de client over o.a. dagelijkse financiele zaken en gaat coachend te werk;
  • Je lost knelpunten binnen de financiele situatie van de inwoner op;
  • Je legt en onderhoudt contacten met (schuld)hulpverleners, leveranciers en schuldeisers over de situatie van de client;
  • Je voert administratieve handelingen uit zoals rapporteren, verwerken betalingen, e-mail-verkeer, correspondentie etc.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo4 niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met schuldhulpverlening en budgetbeheer;
  • Aantoonbare werkervaring met Stratech Perspectief (benoem duidelijk in cv);
  • Beschikbaar voor minimaal 16 uur, met in ieder geval de vrijdagochtend als werkdag, gedurende de gehele opdracht;
  • Een maximum uurtarief van 80,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen telefoon en laptop;
  • Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht 75.000,- passeert (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Stratech Perspectief (benoem duidelijk incv) (50 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Schuldhulpverlener en/of Budgetbeheerder bij een gemeente (30 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (20 punten).

Competenties

  • Gestructureerd;
  • Zelfstandig;
  • Goed inlevingsvermogen;
  • Collegiaal;
  • Flexibel.

Organisatie en team

Wij zijn gepassioneerd, ondernemend en creatief. We omarmen duurzaamheid en inspiratie, en koesteren ons rijke verleden met trots. Bij ons staat goede dienstverlening centraal. We zijn er voor de Zutphense samenleving en stimuleren de betrokkenheid en samenwerking van onze inwoners.

Werken voor de gemeente Zutphen betekent werken in een prachtige en inspirerende omgeving. We zijn trots op onze historische middeleeuwse binnenstad, de IJssel en de Berkel en talloze vijvers en grachten, de wijken, de parken en het dorp Warnsveld.

Bij een gemeente werk je in een politiek-bestuurlijke omgeving. Dit betekent dat je te maken krijgt met wisselende prioriteiten en samenwerkt met verschillende groepen mensen. Je hebt de taak om zorgvuldig om te gaan met publieke middelen en soms moet je je weg vinden in wat ingewikkelde procedures. Het mooie van dit werk is, dat wat je doet vaak direct bijdraagt aan de Zutphense samenleving.

Zutphen zet in op diversiteit en inclusie. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft, van wie je houdt, wat je fysieke kenmerken zijn, hoe oud je bent, wat je gender is of wat je culturele achtergrond is. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze gemeente!

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie Alle CV's (niet beoordeeld op criteria) cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De Alle CV's (niet beoordeeld op criteria) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands;
  • Minimaal 2 referenties.

Motivatie

Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur (eigen telefoon en laptop).
  • Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert. Sociaal aanbesteden en daarmee Social Return is onderdeel van het duurzame beleid van de Gemeente Zutphen. Social Return is een menukaart van 3 onderdelen: Sociale inkoop, maatschappelijke activiteiten en arbeidstoeleiding mogen ingezet worden als sociaal rendement. Een combinatie van deze mogelijkheden voor de inzet van Social Return is ook toegestaan. De nadere invulling van de Social Return verplichting is vrij en vindt altijd plaats in overleg met de adviseur SROI van de gemeente Zutphen. Binnen zeven kalenderdagen na definitieve gunning van de opdracht moet de opdrachtnemer contact op nemen met de adviseur SROI.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr