Omgevingsmanager reconstructie N303 Voorthuizen-Putten

Markt 11, 6811 CG Arnhem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 125,00 gemiddeld 16 uur Gelderland

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

gemiddeld 16 uur

Publicatiedatum:

17 mei 2024

Opdracht omschrijving
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en gaaf te houden. Met de ontwikkelingen, vraagstukken en opgaven op het terrein van o.a. landbouw, natuur, water, klimaat, mobiliteit, woningbouw, droogte en stikstof ligt er voor de provincie een grote opgave in het ruimtelijke domein.

De afdeling Gebiedsontwikkeling en Uitvoering (GU) is onder meer verantwoordelijk voor de uitvoering van nieuwbouw- en reconstructieprojecten op het gebied van wegeninfrastructuur. Daarnaast voert de afdeling steeds meer gebiedsontwikkelingsprojecten uit. De afdeling bestaat uit 8 teams: Projectmanagement, Ontwerp, Realisatie, Aanbesteding en Concessiemanagement, Project- en Procesbeheersing, Grond, Omgeving en Aanpak Piekbelasters. In totaal telt de afdeling ruim 200 medewerkers. Een deel van de werkzaamheden wordt door uitbesteding uitgevoerd.

We zijn op zoek naar een omgevingsmanager die het omgevingsmanagement verzorgt voor het project ‘Reconstructie N303 Voorthuizen-Putten’. Na een intensief participatietraject met de omgeving ligt er nu een oplossing (voorkeursvariant). Deze gaat uit van:

  1. Verlaging van de maximumsnelheid van 80 naar 60 kilometer per uur;

  2. Aanleg van een vrijliggend fietspad;

  3. Een duurzaam veilige inrichting van de weg en de omgeving.

Belangrijk onderdeel van deze voorkeursvariant is een compensatiestrategie voor landschap, natuur en cultuurhistorie (LNC).

We zijn nu in de fase aanbeland dat we de planologische procedure en de daarbij behorende besluitvorming voorbereiden. We streven ernaar in het najaar van 2024 de voorkeursvariant en de bijbehorende planologische procedure (projectbesluit) aan Gedeputeerde Staten aan te bieden. Daarna kunnen we verder met de planvoorbereidings- en uitvoeringsfase.

Het project heeft een eigen projectorganisatie en procesaanpak. De omgevingsmanager maakt deel uit van de projectorganisatie. Meer informatie over het project is te vinden op de website, zie N303 (gelderland.nl).

Bij een eventuele verlenging zal het aantal uren opnieuw bepaald worden op basis van het te verwachten werkaanbod.

Verantwoordelijkheden
De taken en verantwoordelijkheden van de omgevingsmanager reconstructie N303 Voorthuizen-Putten bestaan onder andere uit:

  • Als omgevingsmanager ben je de ‘smeerolie’ tussen project en omgeving en ben je het aanspreekpunt. Je bent daarbij in staat om tussen de partijen in te werken (politiek, projectteam, omgeving (o.a. Klankbordgroep));

  • Je maakt deel uit van de projectorganisatie onder leiding van een projectmanager en werkt daarbij nauw samen met de overige projectleden;

  • Je neemt actief deel aan kernteam-, project- stuurgroep- en klankbordgroep-overleggen;

  • Je borgt dat de kaders vanuit het project-/procesplan strategisch omgevingsmanagement en het participatiebeleid van de provincie worden uitgevoerd en nageleefd;

  • Jij richt je op de interactie tussen het project en de omgevingspartijen, je kweekt daarbij wederzijds begrip en vertrouwen en je bevordert een effectieve samenwerking met de stakeholders;

  • Je agendeert proactief onderwerpen vanuit de omgeving in de projecten, die van invloed kunnen zijn op de kwaliteit, scope, voortgang van of beeldvorming over de projecten;

  • Stakeholdermanagement, communicatie en participatie, opstellen van bestuurlijke adviezen en de voorbereiding van besluitvorming zijn belangrijke onderdelen van de functie.

Beschikbaarheid
Externe is inzetbaar vanaf 1 juli 2024 tot en met 30 juni 2025 voor gemiddeld 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 6 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van externe, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits externe uiterlijk 5 augustus 2024 inzetbaar is voor gemiddeld 16 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit ZAL leiden tot uitsluiting. Externe is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland.

  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.

  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2010-heden) in de functie van omgevingsmanager of in een vergelijkbare functie. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar ervaring voldoet. Bij een vergelijkbare functie graag aangeven waarom deze functie vergelijkbaar is aan de functie van omgevingsmanager.

  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2010 - heden) als omgevingsmanager (of in een vergelijkbare functie) met complexe gebiedsontwikkelingen, waarbij verschillende partijen/belangengroepen betrokken zijn (zoals maatschappelijke organisaties, burgers, bedrijven), bij of voor een overheidsorganisatie. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 3 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. Bij een vergelijkbare functie graag aangeven waarom deze functie vergelijkbaar is aan de functie van omgevingsmanager. Tevens de verschillende partijen/belangengroepen benoemen.

Wensen

  • Externe heeft aantoonbaar ervaring met gebiedsontwikkelingen in een complexe omgeving, met verschillende partijen/belangengroepen die betrokken zijn (zoals maatschappelijke organisaties, burgers, bedrijven), waarbij compensatie van landschap en natuur aan de orde was, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Graag de verschillende partijen/belangengroepen benoemen. Indien van toepassing, mogen relevante opdrachten/projecten eerder genoemd in de toelichting op de eisen, hier weer worden gebruikt. Externe kan tenminste 3 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met gebiedsontwikkelingen in een complexe omgeving, waarbij compensatie van landschap en natuur aan de orde was (10 punten) Externe kan 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met gebiedsontwikkelingen in een complexe omgeving, waarbij compensatie van landschap en natuur aan de orde was (6 punten) Externe kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met gebiedsontwikkelingen in een complexe omgeving, waarbij compensatie van landschap en natuur aan de orde was (4 punten) Externe heeft geen ervaring met gebiedsontwikkelingen in een complexe omgeving, waarbij compensatie van landschap en natuur aan de orde was (0 punten) (40%)

  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe kan tenminste 3 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten (10 punten) Externe kan 2 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten (6 punten) Externe kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten (4 punten) Externe heeft geen ervaring met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten (0 punten) (30%)

  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2010 - heden) als omgevingsmanager (of in een vergelijkbare functie) met complexe gebiedsontwikkelingen, waarbij verschillende partijen/belangengroepen betrokken zijn (zoals maatschappelijke organisaties, burgers, bedrijven), bij of voor een provincie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Bij een vergelijkbare functie graag aangeven waarom deze functie vergelijkbaar is aan de functie van omgevingsmanager. Tevens de verschillende partijen/belangengroepen benoemen. Indien van toepassing, mogen relevante opdrachten/projecten eerder genoemd in de toelichting op de eisen, hier weer worden gebruikt. Externe kan tenminste 3 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt als omgevingsmanager (of in een vergelijkbare functie) met complexe gebiedsontwikkelingen bij of voor een provincie (10 punten) Externe kan 2 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt als omgevingsmanager (of in een vergelijkbare functie) met complexe gebiedsontwikkelingen bij of voor een provincie (6 punten) Externe kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt als omgevingsmanager (of in een vergelijkbare functie) met complexe gebiedsontwikkelingen bij of voor een provincie (4 punten) Externe heeft geen ervaring met complexe gebiedsontwikkelingen als omgevingsmanager (of in een vergelijkbare functie) bij een provincie (0 punten) (30%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.