Integraal Adviseur Milieukwaliteit

Vondellaan 55, 2332 AA Leiden, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 24 - 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

13 mei 2025

Organisatie
Met advies, vergunningverlening, toezicht en handhaving draagt de Omgevingsdienst West-Holland bij aan een fijne omgeving om te wonen en werken. Dat doen we in opdracht van gemeenten en de provincie. Zo’n 190 deskundige collega’s werken samen aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Kortom: werken bij de Omgevingsdienst doet ertoe!

Het Team
Team Integraal advies is onderdeel van de afdeling Omgevingstaken en bestaat op dit moment uit 10 collega’s. Het is een gevarieerd, gedreven en betrokken team dat zich bezighoudt met zaken op het gebied van ruimtelijke ordening en milieu. De belangrijkste activiteiten zijn adviseren over ruimtelijke vraagstukken op verschillende milieuaspecten én het leiden/meewerken van en aan projecten over onderwerpen zoals Schiphol, milieueffectrapportages en de Omgevingswet. Daarnaast zijn onze specialisten de vraagbaak voor gemeenten voor milieuvragen in brede zin.

Omschrijving van de opdracht
Als integraal adviseur omgevingstaken adviseer je opdrachtgevers over omgevingstaken, ondersteun je hen bij het opstellen van beleidsdocumenten en help je bij het uitvoeren van projecten. Je weet helder te krijgen wat de klantvraag precies is en coördineert de werkzaamheden. Je stelt integrale milieuadviezen op, onderhoudt klantcontacten en stemt af bij complexe vragen.
Vanuit jouw expertise overleg je met specialisten en/of projectleiders uit allerlei disciplines en adviseer je management en medewerkers. Binnen het team signaleer je verbeteringen van werkprocessen. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de veranderende rol van de integraal adviseur, nu de Omgevingswet het wetgevend kader is.

 Wat zijn je taken:

  • Het helder krijgen van de klantvraag en het coördineren van de werkzaamheden;

  • Het uitzetten van de adviesvraag van de opdrachtgevers onder de verschillende vakspecialisten en het bewaken van de tijdsplanning;

  • Het opstellen van de integrale milieuadviezen voor gemeenten m.b.t. ruimtelijke planprocedures;

  • Het onderhouden van het klantcontact en intern afstemmen bij complexe vragen;

  • Het aandragen van verbeteringen t.b.v. van werkprocessen binnen het cluster;

  • Een actieve bijdrage leveren aan en voorbereid zijn op de veranderende rol van de Integraal Adviseur nu de Omgevingswet het vigerend wetgevend kader is.

Beschik jij over kennis van en ervaring met ruimtelijke planprocedures en heb je basiskennis over milieuthema’s zoals geluid en luchtkwaliteit? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als adviseur binnen een Omgevingsdienst;

  2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;

  3. Aantoonbare kennis doormiddel van een opleiding of werkervaring met Omgevingswet en milieuwetgeving, benoem waar dit is opgedaan;

  4. Aantoonbare werk- of stage- ervaring binnen een overheidsinstelling, bij voorkeur een Omgevingsdienst;

  5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het zaaksysteem Mozard, benoem waar dit is opgedaan.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatie, waarom deze passend is op de functie (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als adviseur binnen het ruimtelijk domein van een omgevingsdienst (25 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van de integrale milieuadviezen m.b.t. ruimtelijke planprocedures (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het onderhouden van klantcontacten, licht dit duidelijk toe in het cv (25 punten).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland vanaf woensdag 21 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur