Casemanager Omgevingsrecht

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Omschrijving van de opdracht
Als casemanager omgevingsrecht ben je het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning aanvragen. Je behandelt principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de Omgevingswet is de nadruk van toetsen van aanvragen verschoven naar meedenken en adviseren om initiatieven mogelijk te maken.

Dit doe je door:

  • Mee te denken zodat zij de beste route volgen voor het krijgen van een vergunning

  • het eerste aanspreekpunt te zijn van onze inwoners

  • enkel- en meervoudige aanvragen te behandelen

  • aanvragen te toetsen ontvangen adviezen te beoordelen op kwaliteit en samenhang;

  • de voortgang en de kwaliteit van het proces te bewaken

  • mee te denken in projectgroepen

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bouw of juridisch;

  3. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeente;

  4. Kandidaat is bereid om minimaal 3 dagen per week fysiek op werklocatie in Meerkerk aanwezig te zijn;

  5. Een aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1 én 2’ (ABW1/ABW2).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de omgevingswet 2024 (licht dit duidelijk toe in het cv) (10 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met Centric Leefomgeving (Benoem waar deze is opgedaan) (30 punten);

  3. Beschikbaar per 17 juni 2025 voor 36 uur per week, gedurende de hele opdracht inclusief verlengingen (30 punten).;

  4. Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van maximaal 55 kilometer van Vijfheerenlanden (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).

Competenties

  • Je bent in staat om aanvragen zelfstandig te verwerken;

  • Ruime ervaring met de technische en juridische aspecten van vergunningverlening;

  • Een frisse blik en neemt eigenaarschap over je eigen werk;

  • Oplossingsgerichte en flexibele instelling;

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;

  • Doorzettingsvermogen, collegialiteit en je weet van aanpakken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 26 mei 2025, van 13.00 tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 22 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Vijfheerenlanden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Vijfheerenlanden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur