Begindatum:
25 aug 2025Einddatum:
6 mrt 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
14 jun 2025Opdrachtgever
Provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Omschrijving van de opdracht
De afdeling P&O bestaat uit 2 teams namelijk HR expertise en HR dienstverlening. In het team Expertise zitten de clusters Ontwikkeling, Arbeidszaken, Werk en Gezondheid en Leren&Ontwikkelen.
Het team HR dienstverlening bestaat uit 3 clusters: recruitment, HR service en HR advies. Je gaat samenwerken met 5 andere HR adviseurs. Iedere adviseur heeft zijn eigen afdelingen en managers om te adviseren.
Vanwege een sabbatical vervang je voor een half jaar het werkpakket van een vaste HR adviseur.
Als HR adviseur draag je bij aan verandering van rol, houding en werkwijze in de organisatie en lever je je bijdrage door als verlengstuk van de manager uiteenlopende (strategische, tactische en operationele) HR vraagstukken op te pakken. Op deze manier neem je veel werk uit het handen van het management en waar nodig schakel je met de specialisten binnen de afdeling P&O.
Verder heb je in deze rol o.a. de volgende werkzaamheden:
Adviseren, begeleiden en ondersteunen van managers bij vraagstukken zoals ontwikkeling van medewerker, verzuim, in- door- en uitstroom, strategische personeelsplanning (SPP) gericht op de koers van de organisatie en het vertalen naar een HR agenda voor de betreffende afdelingen.
Eerste aanspreekpunt vanuit P&O voor managers en je betrekt de verschillende expertises (verzuim, recruitment, juristen, etc.) vanuit P&O waar nodig in het proces.
Ontwikkelen van HR beleid en instrumentarium waarbij afstemming wordt gezocht met andere beleidsterreinen.
Adviseren over de uitvoering van het HR beleid.
Naast het reguliere HR werk kan je worden ingezet als projectleider bij de ontwikkeling en implementatie van onderdelen van HR beleid.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling met een ZZP-er. Eventueel geïnteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
De taken en verantwoordelijkheden bestaan met name uit:
adviseren over toepassingen, implementatie en uitvoering van beleid, producten en processen (zoals bijvoorbeeld de gesprekscyclus, duurzame inzetbaarheid en capaciteitsvraagstukken);
betrekken van de financiële en juridische aspecten en bedrijfsvoeringaspecten in je advisering;
adviseren en begeleiden bij taakstellingen, reorganisatie en organisatieontwikkeling (van inrichting organisatie, organisatiedoelstellingen tot SPP);
verrichten van beleidsinitiërende en –ontwikkelende taken in de volle breedte van het HR vakgebied, waarbij het integrerende aspect voorop staat en het vaststellen van de beleidsrelevantie van maatschappelijke en politieke ontwikkelingen op lange en middellange termijn in het desbetreffende terrein;
adviseren over en ondersteunen bij ontwikkelings- en veranderingsprocessen;
specificeren van de behoeften van het management, het inschatten van politiek- bestuurlijke gevoeligheid, het ontwikkelen van voorwaarden en procedures;
leiden en/of coördineren van, dan wel deelnemen aan, de meest complexe, beleidsgevoelige en omvangrijke projecten met verschillende disciplines en ten behoeve van de provinciale organisatie;
maken van analyses en geven van adviezen op basis van managementinformatie;
adviseren over en ontwikkelen van plannen op basis van analyses en beoordelen van onderzoeken en rapportages (zoals bijvoorbeeld MTO onderzoek).
Vereisten / knock-outcriteria
Eis 1 Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 25 augustus 2025 tot en met 6 maart 2026 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 maal een periode van 6 maanden.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eis 2 Overige eis
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet.
Eis 3
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO/WO opleiding op het gebied van HR, Bedrijfskunde of psychologie of een vergelijkbare richting.
Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar. Bij een vergelijkbare richting graag aangeven waarom deze richting vergelijkbaar is met de richting HR, Bedrijfskunde of psychologie.
Eis 4
Kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2018 - heden) als HR-adviseur binnen organisaties met 1000+ medewerkers, waarbij kandidaat zelfstandig adviseerde op tactisch en strategisch niveau over HR-vraagstukken.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar ervaring voldoet. Graag specifiek aandacht voor het adviseren op tactisch en strategisch niveau en het aantal medewerkers per organisatie benoemen.
Eis 5
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2018 – heden) met het toepassen van de onderwerpen arbeidsrecht en Wet verbetering Poortwachter en cao-toepassing en sociaal zekerheidsrecht in HR-casuïstiek.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting per onderwerp minimaal 1 opdracht/project waarin met dergelijke casuïstiek is gewerkt.
Gunningscriteria kwaliteit (wensen) totaal 100 punten
Wens 1 (50 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met het zelfstandig adviseren van (lijn)management op complexe strategische en tactische vraagstukken binnen organisaties met 1000+ medewerkers, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De meerwaarde blijkt uit de complexiteit van de context/vraagstuk bijvoorbeeld politiek-bestuurlijke verhoudingen, meerdere stakeholders, cultuurverandering, reorganisatie e.d.
Kandidaat kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met het zelfstandig adviseren van (lijn)management op complexe strategische en tactische vraagstukken binnen organisaties met 1000+ medewerkers (50 punten)
Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met het zelfstandig adviseren van (lijn)management op complexe strategische en tactische vraagstukken binnen organisaties met 1000+ medewerkers (25 punten)
Kandidaat heeft geen ervaring met het zelfstandig adviseren van (lijn)management op complexe strategische en tactische vraagstukken binnen organisaties met 1000+ medewerkers (0 punten)
Wens 2 (50 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met het ondersteunen van organisatieontwikkeling of het begeleiden van complexe HR-casuïstiek (bijvoorbeeld bij verzuim, disfunctioneren, reorganisatie of cultuurverandering), en acteerde hierin als sparringpartner voor het management, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Kandidaat kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met ondersteunen van organisatieontwikkeling of het begeleiden van complexe HR-casuïstiek (bijvoorbeeld bij verzuim, disfunctioneren, reorganisatie of cultuurverandering) als sparringpartner voor het management (50 punten)
Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met ondersteunen van organisatieontwikkeling of het begeleiden van complexe HR-casuïstiek (bijvoorbeeld bij verzuim, disfunctioneren, reorganisatie of cultuurverandering) als sparringpartner voor het management (25 punten)
Kandidaat heeft geen ervaring met ondersteunen van organisatieontwikkeling of het begeleiden van complexe HR-casuïstiek (bijvoorbeeld bij verzuim, disfunctioneren, reorganisatie of cultuurverandering) als sparringpartner voor het management (0 punten)
Beoordelen
Provincie Gelderland beoordeelt de cv’s van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit. De 3 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.
Competenties te toetsen in interview
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
Adviesvaardigheid: Je bent in staat om vanuit vakinhoudelijke kennis en ervaring leidinggevenden en andere stakeholders op een prettige en overtuigende manier mee te nemen in je advies. Je houdt rekening met verschillende belangen en weet weerstanden te herkennen en om te buigen. Je past je aanpak aan aan je gesprekspartner en de situatie.
Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: Je hebt gevoel voor wat er speelt in de organisatie, begrijpt de formele en informele verhoudingen en houdt daar rekening mee in je communicatie en aanpak. Je weet wanneer je moet spreken, en wanneer je beter kunt luisteren. Je beweegt effectief binnen het krachtenveld van bestuur, management en medewerkers.
Resultaat- en oplossingsgerichtheid: Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover. Je denkt vooruit. Je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen. Bij tegenslagen geef je niet op en houd je de uitgezette lijn voor ogen.
Samenwerkingsgerichtheid: Je bent gericht op het bereiken van gezamenlijke doelen. Je stemt actief af met collega's, leidinggevenden en andere betrokkenen, en draagt bij aan een constructieve samenwerking. Je weet wanneer je moet volgen, wanneer je moet leiden en je handelt altijd vanuit het gezamenlijke belang.
Proactiviteit: Je wacht niet af maar handelt vanuit eigen initiatief. Je signaleert knelpunten of kansen en onderneemt daar gericht actie op. Je voelt je verantwoordelijk voor het HR-advies dat je geeft én voor de impact ervan op de praktijk.
Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten
Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten
Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten
In totaal zijn er vijf (5) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.
Kandidaat dient minimaal een score van 25 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 25 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Tarieven
De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst (inclusief alle verlengingen).
AANVULLENDE VOORWAARDEN / OVERIGE INFORMATIE PROVINCIE GELDERLAND
Meerdere aanbiedingen
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om in geval van meerdere aanbiedingen van één en dezelfde kandidaat, ongeacht of deze van één of meerdere leverancier(s) afkomstig zijn, één of meer offerte(s) betreffende kandidaat terzijde te leggen. Alleen de offerte die als eerste is ontvangen zal dan in behandeling worden genomen.
Door provincie Gelderland worden uitsluitend offertes in behandeling genomen waarbij alle voor de beoordeling daarvan benodigde gegevens door leverancier zijn aangeleverd.
In geval van een administratief gebrek of een kennelijke vergissing met betrekking tot een eis of gunningcriterium in de offerte, behoudt Flextender zich het recht voor om de leverancier het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing te laten herstellen binnen een termijn van 1 werkdag, te rekenen vanaf de dag van verzending van een verzoek daartoe. Indien Flextender het gevraagde niet binnen de daartoe gestelde termijn heeft ontvangen of indien het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing naar de mening van provincie Gelderland niet door het antwoord is hersteld, wordt de offerte van de leverancier terzijde gelegd.
Gestanddoeningstermijn
Een door leverancier uitgebrachte offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.
Procedure
De procedure wordt uitgevoerd in twee fasen. In fase 1 worden de offertes beoordeeld op de eisen en de gunningcriteria kwaliteit. Fase 2 is de interviewfase.
Interviewfase
De interviews vinden plaats op donderdag 10 juli 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld.
De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.
Wijze van beoordeling interview en gunningsbeslissing
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken leverancier begint weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op de gunningscriteria kwaliteit doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Indien ook deze score gelijk is, zal de prijs doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing.
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om een kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die leverancier/kandidaat heeft gegeven op de verschillende gunningscriteria kwaliteit. Indien provincie Gelderland van mening is dat kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn/haar ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet, dan wel een zodanige lagere score op de gunningcriteria kwaliteit had moeten krijgen, dat hij/zij niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Indien provincie Gelderland geen geschikte kandidaat overhoudt na afronding van de interviewfase, behoudt provincie Gelderland zich het recht voor om terug te vallen op de ranking zoals die voortkwam uit de schriftelijke beoordeling om zodoende andere kandidaten uit te nodigen voor de interviewfase. In dat geval heeft provincie Gelderland het recht maar niet de verplichting om een of meerdere andere kandidaten uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de ranking daarvoor in aanmerking zouden komen.
Indien in de opdracht een inhuurbehoefte van meer dan één persoon wordt gevraagd worden de best scorende kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.
Tarieven
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, minimaal uurtarief € €110 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW en maximaal uurtarief € €120 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW inclusief alle kosten, exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning.
Het overeengekomen uurtarief is in euro’s, omvat alle bela stingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking.
Flextender brengt voor deze opdracht een fee van €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige Informatie
Door het indienen van uw offerte gaat leverancier zonder voorbehoud akkoord met de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV) Gelderland 2023 voor leveringen en diensten. De AIV Gelderland 2023 zijn te raadplegen op gelderland.nl/inkoopvoorwaarden.
Provincie Gelderland zal een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Vanuit Flextender wordt er een VOG link verstrekt na gunning. Indien leverancier personeel ter beschikking stelt, staat leverancier in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Provincie Gelderland faciliteert aan leverancier een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Provincie Gelderland beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar leverancier gebruik van kan maken.
Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland om een draaideurconstructie te voorkomen.
Bij gunning dient er een UEA formulier te worden ingevuld.
Facturatie
Er wordt geen gebruik gemaakt van de facturatiemodule van Flextender. De factuur dient direct te worden verstuurd aan provincie Gelderland met daarop het zaaknummer en het, door provincie Gelderland op een later moment aan u toegestuurd, inkoopordernummer. De digitale factuur kan verzonden worden naar facturen@gelderland.nl.
Het factuuradres is: Provincie Gelderland, Markt 11, 6811 CG ARNHEM.
Rechtsbescherming/bezwaar tegen gunningsbeslissing
In afwijking van artikel 1.6 en artikel 11.2 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing is hij gedurende zeven (7) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid deze aan te vechten door een kort geding aanhangig te maken bij de Rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt u verzocht om per e-mail via inhuur@gelderland.nl provincie Gelderland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel.
Door het uitbrengen van een offerte gaat elke Leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van zeven (7) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de Leverancier, en verval van iedere aanspraak.
Klachtenprocedure
In afwijking van artikel 9 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Het is mogelijk om een klacht in te dienen per e-mail via klachtenmeldpunt@gelderland.nl. Voordat u een klacht indient moet u, indien mogelijk, eerst een vraag stellen voor de Nota van Inlichtingen. U moet duidelijk aangeven dat het een klacht betreft. De voorwaarden voor het indienen van een klacht staan aangegeven in de Klachtenregeling aanbestedingen Gelderland 2013.
Social Return
De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, één daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten.
Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creëren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten.
De Social Return coördinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren, op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coördinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.
CO2 resultaten
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht én benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) én een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.
Verbod op Russische betrokkenheid
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte én bij de uitvoering van de overeenkomst.
Leverancier verklaart in het bijzonder dat:
a) Leverancier geen (rechts)persoon is met een Russische nationaliteit en deze (rechts) persoon (natuurlijke personen, bedrijven, entiteiten of organen) niet gevestigd is in Rusland;
b) Leverancier geen rechtspersoon is die voor meer dan 50% eigendom is van een Russische partij zoals hierboven onder a) genoemd;
c) Leverancier niet handelt in belang van of op aanwijzing van een Russische partij, zoals bedoeld onder a) en b);
Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin.
Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat géén sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming