Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
24Publicatiedatum:
29 mei 2025Organisatie
Provincie Flevoland is beheerder van circa 200 km vaarten. Deze vaarten hebben een belangrijke functie. Ze zorgen, dat de provincie bereikbaar is via het water. De oevers van de vaarten spelen een cruciale rol in het waarborgen van een veilige scheepvaart, de doorstroming van het water en de bescherming van het achterland. Het overgrote deel van de oeverbeschermingsconstructies is in de jaren ’40 t/m ’70 van de vorige eeuw aangelegd. Deze constructies bereiken inmiddels het eind van hun technische levensduur.
De oevers van de vaarten in de provincie worden gekenmerkt door een divers beeld qua vormgeving en constructie. Het meest voorkomend zijn blokkenmatten, damplanken van beton, hout en staal, gordingen en oevers van stortsteen. De huidige schadekenmerken op basis van inspecties tonen aan dat de komende jaren de kwaliteit van de oevers onder het gewenste kwaliteitsniveau komt te liggen. Om het gewenste kwaliteitsniveau weer te halen is het noodzakelijk de bestaande oeverconstructie te herstellen of te vervangen door een nieuwe constructie. De nieuwe constructie kan eventueel bestaan uit een andere constructie dan de te vervangen constructie.
Op basis van een inventarisatie van alle vaarten in de provincie is besloten de vaarten gefaseerd en risico-gestuurd aan te pakken middels het meerjarenprogramma (MJP) Oevermaatregelen. Dit programma heeft tot doel op een zo effectief en efficiënt mogelijke manier grootschalig onderhoud en waar nodig vervanging te realiseren. Het bouwteam van het eerste deelproject Oevermaatregelen Tranche 1 (T1) heeft de voorbereiding in Q1 2025 afgerond. Tranches 2 en 3 bevinden zich momenteel nog in de planvoorbereidingsfase.
Opdracht
Als strategisch adviseur waterbouw voor het Meerjarenprogramma Oevermaatregelen ga je een cruciale rol spelen in het adviseren en begeleiden van het IPM-team en de waterbeheerders bij de strategische en bestuurlijke besluitvorming rondom oeververvanging en -herstel. Je expertise zal onmisbaar zijn bij het uitwerken en implementeren van effectieve strategieën en beleidsontwikkelingen gericht op duurzame oeverbescherming.
Van een strategisch adviseur waterbouw verwachten wij een adviserende rol voor de te kiezen maatregelen. De keuze voor de maatregelen worden gemaakt op basis van kosten, karakteristieken van de omgeving en hetgeen technisch mogelijk is binnen de normen en richtlijnen. Gezien de aanzienlijke opgave en het taakstellend budget is het nodig om constant te optimaliseren.
Je dient de ontwerpen te kunnen vertalen naar de uitvoering en bent in staat om te adviseren over gepaarde risico’s van de gekozen maatregel. Tijdens de ontwerptrajecten fungeer je als vraagbaak voor de adviesbureaus en tijdens uitvoeringstrajecten kun je de aannemer adviseren over de praktische uitvoeringsmethoden, inclusief het beheersen van omgevingsrisico’s. Je adviseert over de haalbaarheid van maatregelen en draagt bij aan risicomanagement door mogelijke gevolgen van de gekozen maatregelen te evalueren en passende beheersmaatregelen voor te stellen.
Je zult nauw samenwerken met verschillende stakeholders, zowel binnen de organisaties als met externe partners. Hierbij is het essentieel dat je verder kijkt dan alleen de technische aspecten van waterbouw. Je verbindt je adviezen met bredere ruimtelijke en strategische opgaven o.a. op het gebied van duurzaamheid, circulariteit en biodiversiteit.
Dankzij jouw diepgaande kennis en ervaring in waterbouw en oeverconstructies ben je een stevige sparringpartner voor het IPM-team, beheerders en de directie en geef je mede richting aan de lange termijn visie voor oeverherstel en -vervanging, waarbij je innovatieve en duurzame oplossingen voorstelt die passen binnen de bredere context van het waterbeheer binnen de provincie. Indien er relevante onderwerpen worden besproken die nodig zijn voor uitvoering van de opdracht sluit je aan bij het tweewekelijks IPM-overleg.
In deze opdracht ben je verantwoordelijk voor deelprojecten 2 t/m 7. Jouw belangrijkste taken en bijbehorende producten zijn:
- Advisering op het gebied van een duidelijk gedefinieerde scope voor tranches 2 t/m 7 en technische eisen die voldoen aan de programmadoelstellingen en aansluiten bij bestuurlijke kaders. Dit resulteert in goedgekeurde technische uitgangspuntennotities.
- Verantwoordelijk voor de organisatie en inzet van de juiste technische kennis die nodig is voor de voorbereiding en realisatie van het programma;
- Advisering over de technische risico’s per fase en de meest optimale technische maatregelen. Dit resulteert in een gedetailleerd adviesdocument waarin de voorgestelde maatregelen zijn onderbouwd op basis van kosten, duurzaamheid, technische haalbaarheid en omgevingskarakteristieken.
- Adviseren over en begeleiden van de noodzakelijke onderzoeken die essentieel zijn voor het verkrijgen van gedetailleerde informatie over o.a. waterbodem en oeverconstructies. Je beoordeelt de onderzoeksvraagstukken, stelt de onderzoeksplannen op en begeleid bij de uitvoering. De verkregen data wordt door jou vertaald in een rapportage waarin de resultaten worden gekoppeld aan de technische eisen en projectdoelstellingen.
- Zorgdragen voor de evaluatie en toetsing van het technisch ontwerp aan de opdracht en aan overige gemaakte afspraken;
- Leveren van de technisch-inhoudelijke bijdrage aan de contractbeheersing;
- Leveren van de technisch-inhoudelijk bijdrage in het proces van oplevering en
overdracht;
- Bijdragen aan kwaliteitsborging binnen je werkveld en zo nodig deelnemen aan het 2-wekelijkse IPT en de technisch overleggen met beheer.
Benodigd aantal professionals
1.
Duur opdracht
De opdracht start met ingang van 23 juni 2025 voor 24 uur per week (met een flexibele inzetbaarheid) voor een periode van maximaal 52 weken. Hierbij is in beginsel rekening gehouden met een verlofperiode van ongeveer 4 weken. Na afloop van de initiële periode zal er een evaluatiemoment/ZZP-check plaatsvinden.
Voor een eventuele verlenging van de opdracht zal aansluitend een periode van 2 x 6 maanden worden aangehouden.
Minimumeisen/ knock-outcriteria
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt o.a. verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
2. Een maximum uurtarief van € 120- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender;
3. Beschikbaar per 23 juni 2025 voor 24 uur per week gedurende de looptijd van de opdracht.
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in grootschalige (> 10 miljoen euro) waterbouwkundige werken;
5. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting civiele techniek of een soortgelijke technische opleiding.
6. Kandidaat dient te beschikken over een eigen laptop met een eigen licentie voor de programma’s D-Sheet/D-stab.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Aantoonbare werkervaring als adviseur waterbouw bij een overheidsorganisatie in de afgelopen 4 jaar .) (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
a. Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
b. 1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);
c. 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
d. 5 jaar of meer aantoonbare werkervaring (20 punten).
8. Aantoonbare werkervaring in de waterbouw (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
a. Tot 1-5 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
b. 5-10 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
c. 10-15 jaar of meer aantoonbare werkervaring (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het ontwerpen van oeverprogramma’s van zowel houten, betonnen als stalen damwandconstructies (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
a. Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
b. 1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
c. 3 jaar of meer aantoonbare werkervaring (30 punten).
10. Aantoonbare werkervaring met oeververvangingen (20 punten);
a. Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
b. 1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);
c. 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
d. 5 jaar of meer aantoonbare werkervaring (20 punten).
11. Aantoonbare werkervaring met D-sheet/D-stab (benoemd dit duidelijk in het cv.) (10 punten)
a. Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
b. 1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring (5 punten);
c. 3 of meer jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je werkt efficiënt, nauwkeurig en gestructureerd;
- Je hebt van nature een pro-actieve houding en bent in staat om integraal, strategisch en risicogestuurd te denken en te handelen;
- Je bent innovatief en bent in staat om je ideeën helder en overtuigend te communiceren;
- Je beschikt over goede onderhandelingsvaardigheden;
- Je hebt een klantgerichte, dienstverlenende en resultaatgerichte instelling, maar bent ook in staat om op een diplomatieke wijze ‘nee’ te verkopen;
- Onder druk ben je goed in staat om je werk te blijven doen en je houdt overzicht;
- Je bent collegiaal en een teamplayer, je werkt integraal en goed samen met collega’s binnen en buiten het team;
- Je bent in staat om hoofd- en bijzaken te onderscheiden en weet indien nodig tijdig te escaleren.
Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands en met minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie. Indien het cv bestaat uit meer dan 5 pagina’s, dan zullen de extra pagina’s (6 t/m n) niet worden meegenomen in de beoordeling.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen/ knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Inschrijvingen met een lager uurtarief krijgen in dat geval de voorkeur boven inschrijvingen met een hoger uurtarief. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). In principe worden de beste drie kandidaten uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de provincie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 10 dagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
- Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt o.a. verstaan: telefoon, laptop en toebehoren;
- De provincie is gevestigd in Lelystad; dinsdag is de vaste project- en overlegdag van het programma. Van de kandidaat wordt verwacht dat hij/zij de dinsdagen beschikbaar is om indien nodig overleggen bij te wonen die noodzakelijk zijn voor uitvoering van de opdracht;
- De provincie kan verzoeken tot het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring;
- Voorafgaande het selectiegesprek kan een casus verstuurd worden ter voorbereiding;
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
- De Verwerkersovereenkomst kan onderdeel uitmaken van de opdracht welke is te vinden onder de Algemene Inkoopvoorwaarden van de Provincie Flevoland.
- De provincie Flevoland is niet verplicht de Opdracht te gunnen.
De provincie Flevoland behoudt zich het recht voor het aanbestedingsproces geheel of gedeeltelijk, tijdelijk of volledig, stop te zetten en/of de Opdracht niet te gunnen.
Door deel te nemen aan of in te schrijven op deze aanbestedingsprocedure stemt deelnemer in met alle voorwaarden van deze uitvraag.
Planning en meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 2 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 4 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De gesprekken bij de provincie zijn gepland op donderdag 12 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 11 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 10 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.