HR Specialist

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit over 3 dagen
85 36 Utrecht

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

NS is in transitie, waarin we binnen een kleinere, wendbare organisatie slimmer en effectiever samenwerken, meer durven en veranderbereid zijn. De basis van dit model is klik, bel en ontmoet. Managers en medewerkers kunnen via een online HR portaal informatie opzoeken en zaken snel online regelen. Via casebeheer krijgen zij via het HR portaal snel antwoord op complexere vragen. 
 
In deze tijdelijke rol ga je aan de slag voor meerdere HR teams die samen landelijk opereren en ben je aanspreekpunt voor managers en medewerkers. Je draagt zorg voor het beantwoorden van vragen via het HR-portaal en geeft advies aan medewerkers en managers portaal binnen het HR vak tijdens een bereikbaarheidsdienst. In de overgang naar een vernieuwd HR dienstverleningsmodel verandert er veel. Zowel voor managers en medewerkers als HR zelf. Jij zorgt er samen met HR collega’s voor dat we verder optimaliseren en continue verbeteren. Zowel in gebruik van het HR portaal als ook in onze processen. 
 
Vragen die niet via het HR-Portaal beantwoord kunnen worden, pak jij meteen op via ons systeem Servicenow. Je maakt een snelle diagnose en beslist hoe de vraag of case de aandacht krijgt die het verdient en tegelijkertijd snel en professioneel wordt behandeld. Je geeft dit advies digitaal, telefonisch of via een live afspraak; klik, bel en ontmoet. Samen met je collega's werken we blended; thuis, op locatie of op kantoor. 

Naast deze werkzaamheden ben je verantwoordelijk voor de onboarding, opleiding en het inwerkprogramma van nieuw in te stromen frontoffice eerste lijn medewerkers. Nieuwe medewerkers stromen vanaf september in, waarvoor jij een belangrijke rol als coach vervult o.a. bij casuïstiek. Je draagt zorg voor een gestructureerd en effectief inwerktraject en zorgt ervoor dat medewerkers optimaal inzetbaar zijn. Daarnaast bied je ondersteuning vanuit de tweede lijn frontoffice, waarbij je medewerkers begeleidt en adviseert om hun ontwikkeling te bevorderen en hen te helpen bij uitdagende vraagstukken. 
 
Mede dankzij je ervaring en daadkrachtige persoonlijkheid ben jij van onschatbare waarde bij het: 

  • Telefonisch te woord staan van managers en medewerkers met hun (individuele of team) HR-vragen door jouw brede HR ervaring;

  • Het zorgen voor een adequate behandeling van vragen en cases met daarbij een helder advies en correctie vastlegging in het systeem Servicenow; 

  • Ondersteunen en optimaliseren van diverse HR processen;

  • Signaleren van ontwikkelingen en ideeën naar de HR-collega’s om zo hierin een bijdrage leveren ter professionalisering van ons HR-dienstverleningsmodel;

  • Betrouwbare partner zijn in de HR Teams waarvoor je werkt.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding (bij voorkeur in de richting van HR); 

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring op gebied van consequentie management en performance management in HR;  

  • Je bent gewend om in een grote, complexe organisatie te werken (minimaal 5000 plus werkplekken);  

  • Je hebt ervaring met zowel staf als een operationele afdelingen; 

  • Je bent flexibel om op verschillende werkplekken te worden ingezet;  

  • Je bent op de woensdag en vrijdag beschikbaar om te werken;  

  • Je bent een pro-actieve en prettige gesprekspartner voor het management en medewerkers; 

  • Je schakelt snel en zorg dat iedereen op een juiste manier tijdig wordt geadviseerd en verder kan in de dagelijkse operatie; 

  • Je bent een betrouwbare en zelfstandige collega die gaat voor het teamresultaat en een blik heeft op continue verbeteren; 

  • Aantoonbare werkervaring bij NS HR en met het werken van het NS HR-Dienstverleningsmodel ServiceNow en telefoniesysteem is een pre. 

Wensen en competenties

Wensen

    Competenties

      Organisatie en team

      Je gaat aan de slag voor meerdere HR Teams binnen NS en zorgt voor een goede onboarding voor de frontoffice eerste lijn medewerkers. Dit doe je met name vanuit Utrecht, op hoofdkantoor bij NS. 

      Deze opdracht is alleen geschikt voor kandidaten die in loondienst zijn en waarvoor loonbelasting en premies volks- en werknemersverzekeringen (WW, WAO, WIA en ZW) worden afgedragen. Deze opdracht is niet geschikt voor zelfstandig ondernemers en professionals (waaronder zzp’ers) die zichzelf uitlenen. Deze opdracht is ook niet geschikt voor de directeur-grootaandeelhouder die niet is verzekerd voor de werknemersverzekeringen. Ik verklaar dat de aangeboden kandidaat geen zelfstandig professional is, ook niet via een doorleenconstructie.

      Op NS kun je rekenen

      Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

      Gespreksinformatie

      Selectiegesprekken: vanaf vrijdag 1 augustus in Utrecht.

      Overige informatie

      Benodigd aantal professionals: 1

      Deze opdracht is alleen geschikt voor kandidaten die in loondienst zijn en waarvoor loonbelasting en premies volks- en werknemersverzekeringen (WW, WAO, WIA en ZW) worden afgedragen. Deze opdracht is niet geschikt voor zelfstandig ondernemers en professionals (waaronder zzpers) die zichzelf uitlenen. Deze opdracht is ook niet geschikt voor de directeur-grootaandeelhouder die niet is verzekerd voor de werknemersverzekeringen. Ik verklaar dat de aangeboden kandidaat geen zelfstandig professional is, ook niet via een doorleenconstructie.

      Werken bij NS betekent dat jij het verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

      Meer informatie
      Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
      Help
      Contact
      Help
      Hoe werkt het?
      Veelgestelde vragen
      Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
      Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
      Opdracht Adviseur Susan Peschier
      Susan Peschier
      Opdracht Adviseur