Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel Applicatiebeheerder

Laborijn

Terborgseweg 106, 7005 BC Doetinchem, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als applicatiebeheerder maak je deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering. Deze afdeling ondersteunt het primaire proces van de afdeling Dienstverlening. Applicatiebeheerders zitten in multidisciplinaire teams. Elk team analyseert, adviseert, begeleidt en/of implementeert uiteenlopende organisatievraagstukken en bouwt discipline overstijgende, praktische en werkbare oplossingen. Bovendien draagt het team zorg voor het naleven van wet- en regelgeving en het werken volgens de normen en regels die de organisatie hanteert.

Binnen het team Applicatiebeheer is extra ondersteuning nodig.

Als functioneel applicatiebeheerder:

  • Ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor het autorisatiebeheer

  • Beantwoord je gebruikersvragen en los je meldingen en incidenten op

  • Analyseer en vertaal je individuele gebruikerswensen in generieke, concrete vraagstukken én zet je deze om in oplossingen

  • Werk je samen in projecten bij de implementatie van nieuwe applicaties

  • Verzorg je inrichtings-, beheers- en opleidingsdocumentatie

  • Begeleid je verbeterprocessen en bied je advies en ondersteuning bij het specificeren en testen van verbeteringen

  • Plan je de installatie van nieuwe versies en patches, samen met de gebruikers, de leverancier en technisch beheer

  • Geef je voorlichting en instructies over nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden binnen applicaties

  • Organiseer je gebruikers overleggen en neem je deel aan expertgroepen

Wat wij bieden

Je komt terecht in een informele, overzichtelijke organisatie waar je persoonlijk leiderschap kunt tonen en ruimte krijgt om impact en keuzes te maken. Wij bieden goede arbeidsvoorwaarden conform de CAO SGO (schaal 8). Het gaat om een dienstverband van 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.

Daarnaast kun je rekenen op:

  • ruime ontwikkelmogelijkheden

  • een gezellig restaurant met uitgebreid (lunch)aanbod

  • vanaf 2026 een nieuw pand met moderne faciliteiten

  • locatie naast het treinstation in Doetinchem

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel applicatiebeheerder;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Visma.Net (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgerond of volgend traineeship informatiemanagement (40 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo master niveau (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor het sociaal domein (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Teams (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (15 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;
  • Leergierig;
  • Oplossingsgericht denken;
  • Analytisch;
  • Flexibel;
  • Plannen en Organiseren;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Kritisch denken;
  • Gespreksvaardigheden;
  • Adviesvaardigheden;
  • Onderzoeksvaardigheden.

Organisatie en team

Laborijn is de uitvoeringsorganisatie voor de Participatiewet, Wet Inburgering en de Wet sociale werkvoorziening voor de gemeenten Aalten en Doetinchem. Voor de gemeenten Montferland en Oude IJsselstreek voeren wij de Wet sociale werkvoorziening uit.  

Laborijn is een warm pleitbezorger voor een inclusieve arbeidsmarkt en levert daaraan dagelijks haar bijdrage. Wij zijn er om iedere inwoner aan betaald werk te helpen en als dat  
(nog) niet lukt hem/haar te ondersteunen bij het participeren in de samenleving. We zetten daarbij fors in op het faciliteren van de ontwikkeling bij onze klanten. Het kunnen zetten van ontwikkelstappen maakt dat inwoners mee kunnen doen in de maatschappij en zich daardoor vitaler en gelukkiger voelen.  

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De VOG wordt vergoed door Laborijn.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Geheimhouding en integriteit is vereist bij vertrouwelijke persoons- en bedrijfsgegevens en beleidsvoornemens.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Laborijn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Laborijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Belastingsamenwerking Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur