Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Senior Recordmanager

Gemeente Winterswijk

Stationsstraat 25, 7101 GH Winterswijk, Nederland

Sluit over 9 dagen
105 32-36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

14 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je bent de expert als het gaat om het beheren, archiveren en ontsluiten van informatie in onze zaaksystemen. Dankzij jouw ervaring en scherp oog voor kwaliteit zorg je samen met collegas voor goed geordende informatiesystemen. Je houdt je daarnaast bezig met beleidsvorming op het gebied van informatiebeheer, zoals het besluit Archiefverordening. Daarmee draag je bij aan een betrouwbare, open en informatieveilige gemeente. Daarnaast fungeer je als senior als vraagbaak en coach voor collegas bij vraagstukken over registreren en archiveren.

Belangrijke taken:

  • Je beoordeelt ons archief op volledigheid, juiste metadata en bewaartermijnen.
  • Je stelt overzichten op van het (papieren) archief en coordineert de jaarlijkse vernietiging.
  • Je werkt zowel aan digitale als analoge dossiers en weet hierin de juiste prioriteiten te stellen.
  • Je beantwoordt complexe vragen van collegas buiten het team en adviseert over archivering.
  • Je bent verantwoordelijk voor de verwerking van de uitkomsten uit de archiefinspecties.
  • je hebt een advies- en kaderstellende rol om het concept zaakgericht werken incl. inbedding voor zaakgericht werken in de organisatie uit te rollen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van informatiemanagement, archiefwetenschap, recordmanagement;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van recordmanagement en/of informatiebeheer binnen een overheidsorganisatie;

  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van archivering en duurzame toegankelijkheid van digitale informatie (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met het werken in digitale zaaksystemen, analoge archieven en/of documentmanagementsystemen (zoals Decos, JOIN, Corsa, of vergelijkbaar) (Benoem duidelijk in het cv waar deze werkervaring is opgedaan);

  • Een maximum uurtarief van 105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig oppakken van complexe recordmanagementvraagstukken en/of als vraagbaak/coach voor collega's (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van metadata, vernietigingstermijnen en volledigheid van dossiers;

  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten en/of optimaliseren van processen rondom informatiebeheer;

  • Kandidaat is woonachtig binnen een straal van 75 kilometer van Winterswijk (Benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

Organisatie en team

De gemeente Winterswijk telt bijna 29.000 inwoners. Het levendige centrum, het prachtige buitengebied en de vele voorzieningen maken Winterswijk tot een aantrekkelijke plaats om te wonen, werken en recreeren. Niet voor niets wordt Winterswijk wel de parel van het oosten genoemd. Bij de gemeente Winterswijk werken ongeveer 230 collegas. De werksfeer is informeel en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners maken we Winterswijk elke dag een beetje mooier. In onze dienstverlening leggen we de lat hoog en gaan we voor een glimlach. Winterswijk... daar wil je werken!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg - minimaal 50% fysiek aanwezig
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Winterswijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Winterswijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur