Beleidsmedewerker Akademie van Kunsten

KNAW

Kloveniersburgwal 29, 1011 JV Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Noord-Holland

Begindatum:

20 aug 2024

Einddatum:

20 dec 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 jul 2024

Organisatie
De Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) is het forum van en voor excellente wetenschappers. De KNAW is adviesorgaan van de regering en verantwoordelijk voor 12 instituten die met hun onderzoek en collecties bij de (inter)nationale top horen. Zelfstandige onderdelen zijn De Jonge Akademie en de Akademie van Kunsten. Zie voor meer informatie www.knaw.nl.

De afdeling Forum, Advies en Onderzoek is de beleid- en strategieafdeling van het bureau van waaruit bestuur, genootschappen en instituten van de KNAW inhoudelijk ondersteund worden. De afdeling telt ongeveer 25 medewerkers. We wisselen ideeën uit en gebruiken elkaar graag als sparringpartner. Je werkt nauw samen met collega’s van de afdeling en met collega’s van andere afdelingen zoals communicatie, congresbureau en wetenschapsfondsen.

Opdracht
De Akademie van Kunsten is dé plek voor debat over de waarde van kunst in de samenleving en over de relatie tussen kunst en wetenschap. De leden van de Akademie van Kunsten komen uit de gehele breedte van de kunsten. Als beleidsmedewerker van de Akademie van Kunsten zorg je tijdelijk voor het reilen en zeilen van de Akademie van Kunsten. Samen met de senior beleidsmedewerker, een communicatiemedewerker en de bestuurssecretaris vorm je het team dat de Akademie van Kunsten ondersteunt.

Jouw werkzaamheden zijn de volgende:

  • Je organiseert, op initiatief van het bestuur en de leden, bijeenkomsten voor leden en voor een breder publiek.

  • Je bent aanspreekpunt van de Akademie van Kunsten, voor zowel de leden als externen.

  • Je bewaakt de bestuurlijke processen, waaronder de ledenverkiezing, en de uitvoering van projecten en draagt zorg voor een goede organisatie daarvan.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in culturele richting;
2. Aantoonbare werkervaring in de culturele sector of in de wetenschappelijke sector;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring na afronding opleiding;
4. Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden, in de Nederlandse taal;

Gunningscriteria (weging)
5. Een afgeronde opleiding HBO kunsten of WO kunst- en cultuurwetenschappen; (40 punten)
6. Aantoonbare werkervaring (kan ook tijdens studie) met het organiseren van bijeenkomsten; (40 punten)
7. Aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris (bijvoorbeeld van een commissie). (20 punten)

Competenties
- Interesse in de ontwikkelingen en activiteiten in de cultuursector, onder meer op het gebied van kunst en wetenschap
- Goede organisatorische vaardigheden
- Enthousiasmerende en zelfstandige werkhouding
- Nauwkeurigheid en alertheid
- Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 CAO Nederlandse Universiteiten.
https://www.universiteitenvannederland.nl/cao-nederlandse-universiteiten. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. In ieder geval op dinsdag en woensdag

Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdag 17 juli 2024 van 10:00 uur tot 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp´er

  • De KNAW kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Uitzend/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.