Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Procesverbeteraar Besluitvormingsproces

Gemeente Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

20 dec 2024

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Ben jij een procesgerichte verbinder, iemand die graag resultaten haalt door die sámen met mensen vorm te geven? Dan hebben wij een mooie opdracht voor jou! Wij zijn op zoek naar een procesbegeleider/implementatieregisseur, die samen met de medewerkers, management en directie het bestuurlijk besluitvormingsproces verder ontwikkelt. Je zet het implementatieproces in beweging door steeds in onderlinge afstemming te bepalen welke volgende stappen nodig zijn.

Directie en management zien het belang van het verder stroomlijnen, verbeteren, vastleggen en ontsluiten van de werkprocessen waaronder dit project Procesverbetering bestuurlijke besluitvorming. De belangrijkste drivers om dit project voortvarend op te pakken zijn de wensen om continu te verbeteren en de kwetsbaarheid bij personeelswisselingen te verkleinen door processen vast te leggen en te ontsluiten.

We koppelen daaraan de volgende hoofddoelen:

  • Vastleggen van de werkprocessen zodat uniforme en terugvindbare werkwijzen ontstaan;

  • Voorbereiden implementatie. In beeld brengen welke veranderingen er zijn in het werk per stakeholder in het proces en eenieder daarin meenemen.

  • Helderheid over de rollen van de verschillende belanghebbenden in dit proces;

  • Het creëren van een cultuur van continu verbeteren, zodat periodiek de inrichting van de werkprocessen geoptimaliseerd wordt.

  • Opstellen van hulpmiddelen, zoals handleidingen en trainingen updaten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met procesmanagement;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
4. Beschikbaar vanaf 20 januari 2025 voor 24 uur per week.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een aantoonbare afgeronde opleiding bestuurskunde, bedrijfskunde of organisatiekunde op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
6. Een aantoonbare afgeronde opleiding bestuurskunde, bedrijfskunde of organisatiekunde op minimaal wo niveau (20 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met procesmanagement (20 punten);
8. Aantoonbaar in het bezit van een Lean certificaat (max 15 punten);
        a. Green belt (10 punten);
        b. Black Belt (15 punten).
8. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider procesverbetering (20 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een + 75.000 gemeente (15 punten);

Competenties
- Verbindend;
- Overtuigend;
- Koersvast;
- Enthousiast.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Hybride werken: in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 14 januari 2025 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.