Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Aanbesteding Digitaal Dossier JGZ

Vurehout 2, 1507 EC Zaandam, Nederland

Sluit over 37 dagen
157 271 Noord-Holland

Begindatum:

8 sept 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

271

Publicatiedatum:

16 jul 2025

Omschrijving

GGD Zaanstreek-Waterland start binnenkort een Europese aanbesteding voor een nieuw Digitaal Dossier JGZ (DD JGZ). We zoeken een ervaren projectleider die dit aanbestedingstraject volledig begeleidt: van het opzetten van de projectorganisatie tot het opstellen van een Programma van Eisen (PvE). Je werkt nauw samen met onze inkoopadviseur en zorgt voor afstemming met alle relevante stakeholders, zoals de afdeling JGZ, epidemiologie, informatiebeveiliging en privacy. Deze opdracht start in september en loopt in eerste instantie tot en met de gunning van de nieuwe applicatie.

Wat ga je doen?

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het volledige aanbestedingstraject tot en met de gunning. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Vaststellen van de scope van het project en de aanbesteding, samen met de inkoopadviseur
  • Opzetten van een passende projectorganisatie en werkgroepen
  • Ontwikkelen van de aanbestedingsstrategie en -documenten
  • Opstellen en uitvoeren van het projectplan, inclusief planning, risicoanalyse en mijlpalen voor de aanbesteding, incl. verkennen van mogelijkheid (deels) samen op te trekken met andere GGD organisatie.
  • Inventariseren en vertalen van functionele en non-functionele eisen naar een Programma van Eisen
  • Betrekken van stakeholders, waaronder ICT, security, privacy, JGZ en epidemiologie
  • Bewaken van de kwaliteit van opgeleverde producten en de naleving van privacy- en beveiligingsrichtlijnen
  • Rapporteren aan de stuurgroep over voortgang, risicos en knelpunten
  • Realiseren van een aanbesteding voor een Digitaal Dossier JGZ

Resultaten:

Een succesvolle aanbesteding voor een nieuw Digitaal Dossier JGZ.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider van complexe IV-projecten binnen (semi)overheidsorganisaties
  • Aantoonbare ervaring met Europese aanbestedingen in patienten- of clientendossiers
  • Ervaring met het opstellen van Programmas van Eisen (PvE) voor soortgelijke aanbestedingen
  • Vaardigheid in het managen van diverse stakeholders, kennis van JGZ-processen is een pre
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder de AVG en BIO
  • Proactieve en resultaatgerichte houding, uitstekende communicatieve vaardigheden

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van JGZ-processen

Competenties

  • Proactieve en resultaatgerichte houding
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden

Organisatie en team

De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van GGD Zaanstreek-Waterland ondersteunt kinderen en jongeren van -9 maanden tot 18 jaar, evenals hun ouders en verzorgers, bij het gezond en veilig opgroeien. De focus ligt op preventie, vroegtijdige signalering en het bieden van passende ondersteuning. Ouders zijn daarin belangrijke partners. Met ongeveer 300 professionals, waaronder jeugdartsen en jeugdverpleegkundigen en logopedisten, werkt de JGZ preventief vanuit meerdere locaties in de regio. Voor deze dienstverlening werken we met een Elektronisch Kinddossier. Vanwege diverse ontwikkelingen willen we deze applicatie opnieuw aanbesteden. Daarvoor zoeken wij een projectleider met ruime ervaring in IV-aanbestedingen. Momenteel werken we met het systeem KD+, waarin de dossiers van alle kinderen en zwangeren in onze regio zijn opgenomen. Ouders kunnen via het ouderportaal de een deel van het kinddossier volgen. Voor dienstverlening aan ouders zelf willen de beschikbaarheid over een ouderdossier realiseren.

Gespreksinformatie

Een korte pitch maakt onderdeel uit van het selectieproces tijdens het selectiegesprek.De gesprekken vinden plaats in de week de week van 1 september.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdracht kent een omvang van 271 uren. Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur