Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider nascheiding pmd + data optimalisatie

Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 12 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

11 jul 2025

Omschrijving

Opdracht

Projectmanagement vaardigheden op het gebied van afval en grondstoffen inzameling GAD heeft behoefte aan een projectleider die richting geeft, de lijnen uitzet, informatie ophaalt, een vinger aan de pols houdt en de strategie uitzet voor de overgang van bron- naar nascheiding van pmd per 1 juli 2026. Tegelijkertijd dient het scenario te worden onderzocht wat er voor nodig is om de betrouwbaarheid van de beschikbare data van de mini containers te vergroten. Er dient na ca. 2,5 maand een plan van aanpak te worden opgeleverd, dat na goedkeuring van het GAD MT tot uitvoer kan worden gebracht.

Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden

Je bent intern aanspreekpunt en in staat om in constructief overleg te komen tot afstemming o.a. met de teams communicatie, bedrijfsburo en planning. Tevens ben je politiek sensitief. Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift. Je verzorgt maandelijks een voortgangsrapportage waarin in vergelijking tot de vorige maand de algehele status van de lopende activiteiten wordt toegelicht.

Resultaten

Na ca. 2,5 maand een plan van aanpak dat na goedkeuring van het GAD MT tot uitvoer kan worden gebracht.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een bedrijfseconomische richting;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeentelijke afvalinzameling- en of reinigingsbedrijven;
  • Je bent per direct beschikbaar voor deze opdracht gedurende de looptijd van de opdracht inclusief de verlengingsopties;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. Voor deze opdracht stelt de opdrachtgever een laptop beschikbaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als sparringpartner voor stakeholders (20 punten);
  • Ervaring met complexe politiek sensitieve projecten in samenwerking met gemeenten en burgers (40 punten);
  • Projectmanagement vaardigheden binnen het werkveld huishoudelijke afvalinzameling (40 punten).

Competenties

  • Je bent sparringpartner voor het MT en aanspreekpunt voor de organisatie;
  • Je kunt aantoonbaar een multidisciplinair projectteam leiden.

Organisatie en team

Organisatie onderdeel

De Grondstoffen- en Afvalstoffendienst (GAD) is onderdeel van de Regio Gooi en Vechtstreek, het samenwerkingsverband van gemeenten Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, en Wijdemeren. GAD is de uitvoeringsorganisatie voor het gescheiden inzamelen van huishoudelijk afval voor de gemeenten binnen de regio.Het Projectteam Ondergrondse Verzamel Containers (OVC) van de GAD levert een bijdrage aan het zorgen voor een nette, schone en leefbare openbare ruimte van de gemeenten in de Gooi en Vechtstreek. Het projectteam OVC zoekt een Projectleider die het een uitdaging vindt om hiermee aan de slag te gaan.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de geselecteerde kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 16 juli 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 17 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 18 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur