Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
1 aug 2026Uren per week:
8 - 16Publicatiedatum:
11 jul 2025We zoeken bij de directie Data, team Data-office, een projectleider voor een verandertraject die gaat over de inrichting en de wijze van organiseren van het team. Het is een vereiste om (grotendeels) op locatie te werken.
Resultaatafspraken:
Gedragen advies en plan van aanpak over de inrichting en wijze van organiseren Data office Q3 2025
Opstellen en voorbereiden besluitvorming Q4 2025
Uitvoeringsplan opstellen Q4 2025/Q1 2026
Realisatie van het uitvoeringsplan Q2 en Q3 2026
Tussentijdse voortgangsgesprekken gedurende de gehele opdracht.
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde wo in een HR gerelateerde studie.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in veranderkundige organisatievraagstukken.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als projectleider verandertraject bij een g4 gemeente.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen het I-domein.
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft een veranderkundige opleiding afgerond.
Agile werken, Prince 2 en Systemisch transitiemanagement afgerond.
30p
Agile werken en Prince2 afgerond.
15p
Agile werken en Systemisch transitiemanagement.
15p
Alleen Prince 2.
10p
Alleen Agile werken.
10p
Alleen Systemisch transitiemanagement.
10p
Geen van genoemde opleidingen.
0p
Geef aan hoeveel jaren aantoonbare ervaring de kandidaat heeft opgedaan als projectleider verandertraject binnen het I-domein.
Meer dan vijf (5) jaar
30p
Tussen drie (3) en vijf (5) jaar
15p
Tussen één (1) en drie (3) jaar
10p
Minder dan één (1) of geen ervaring
0p
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 145,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
40p
Omgevingsbewustzijn
5p
Samenwerken
5p
Relatiebeheer
5p
Initiatief
5p
Resultaatgerichtheid
5p
Overtuigingskracht
5p
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Directie Personeel & Organisatie
De directie P&O maakt onderdeel uit van cluster Bedrijfsvoering. De directie P&O bestaat uit ruim 650 medewerkers, verdeeld over 6 afdelingen. Maatschappelijke ontwikkelingen vragen om een ander type inzet van P&O. Aan P&O de taak om daarop in te spelen en steeds op het juiste moment in nauwe samenwerking met andere afdelingen en directies in de stad te zorgen voor de beste medewerkers op de juiste plek. Daarvoor is het belangrijk dat we als één P&O met heldere doelen en één werkwijze samenwerken met de andere afdelingen en directies aan de opgaven van de stad. Als projectleider Data werk je nauw samen met het team HR advies en andere expertiseteams zoals bijvoorbeeld recruitment en loopbaanadvies.
Directie Data
Als Projectleider Verandertraject Data maak je onderdeel uit van het HR-team dat verbonden is aan het cluster Digitalisering, Innovatie en Informatie (DII). Specifiek ga je aan de slag bij de directie Data. De directie Data organiseert en regisseert alle data-activiteiten binnen onze organisatie. Directie Data zorgt voor een stevig datafundament en voor data-governance gemeentebreed en daardoor voor een sterke data- en informatiepositie voor zowel onze organisatie als de stad. De directie is verantwoordelijk voor de leverbetrouwbaarheid en schaalbaarheid van de dataproducten en voor de kwaliteitszorg op datagebruik, -beheer en -producten.
De opdracht voer je uit binnen de afdeling van het Data Office, welke onderdeel is van de directie Data. Het Data Office is verantwoordelijk voor het opschalen van het datagedreven werken binnen de gemeente en doet dat over verschillende assen met drie verschillende teams: het datamanagement team, het stelselregieteam en het datagedreven werken team.
Planning interviews
In de week van 21 juli
Beoordeling Interview
Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.
Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.
De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.
Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).
De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.
De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.
De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.
Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.
De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.
De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Overige informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.