Projectleider Huisvesting en Vastgoed

Telvorenstraat, 8061 CB Hasselt, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 24-28 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

25 jul 2025

Omschrijving

Als facilitair- en vastgoedbeheer coordinator ben jij de strategische en technische spil in het beheer van onze faciliteiten en de vastgoedportefeuille. Je hebt een inhoudelijke coordinerende taak binnen het team Facilitair en Gebouwbeheer en bent verantwoordelijk voor:

  • Het opstellen, actualiseren en managen van de meerjarenonderhoudsplannen (MJOPs) en het vertalen naar jaarplannen.
  • Het managen van de Projectenportefeuille
  • De verduurzaming van gemeentelijke panden.
  • De facilitaire dienstverlening.
  • Technische projectleiding bij nieuwbouw, renovaties
  • Beheer, vervanging en onderhoud van de fysieke en technische infrastructuur van onze gebouwen.
  • Het afstoten of privatiseren van gebouwen.
  • Technisch advies over onderwijshuisvesting en het Integraal Huisvestingsplan (IHP).
  • Het opstellen van managementrapportages en adviseren van College en Raad.
  • Onderhoud je relaties met onze leveranciers en ben je verantwoordelijk voor het beheer van contracten
  • Regelmatig overleg met gebruikers en huurders.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting facility management;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring inde afgelopen 5 jaar als facilitair manager en/of huisvesting- en vastgoedprofessional;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als facilitair manager en/of huisvesting- en vastgoedprofessional (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als facilitair manager en/of huisvesting- en vastgoedprofessional binnen een gemeente (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van beleid/strategie op het gebied van bedrijfsvoering/huisvesting (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het vertalen van beleid/strategie op het gebied van bedrijfsvoering en/of huisvesting naar operatie (20 punten);

Wensen en competenties

Wensen

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Competenties

  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit, samenwerken, netwerken, communicatief vaardig, strategisch kunnen denken, hands on, snel kunnen schakelen tussen verschillende vraagstukken en verschillende communicatieve niveaus.

Organisatie en team

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige en een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving. Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creeren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: menselijke maat, oog en oor voor iedere stem, sterke samenwerking, dienstbaarheid en kwaliteit. Onze organisatie kent weinig hierarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden. Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 4 augustus 2025 in de middag De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 1 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
De gemeente vraagt om een maandelijkse facturatie met prestatieverklaring.
Bring your own device is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 28 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 29 juli 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 30 juli, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur