Regisseur Werk met kennis van inkomen

Gemeente Wierden

Pouliestraat 3, 7642 EB Wierden, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je maakt onderdeel uit van team Participatie dat verantwoordelijk is voor het uitvoeren van de Participatiewet. 

Als regisseur Werk ben je verantwoordelijk voor het laten uitstromen van uitkeringsgerechtigden naar werk of participatie als dit het hoogst haalbare is. Je beoordeelt per uitkeringsgerechtigde wat de afstand tot de arbeidsmarkt is, welke uitstroommogelijkheden er zijn en zet re-integratietrajecten in. Dit doe je samen met re-integratiepartners. Het doel is om de inwoner stappen te laten zetten richting betaald werk. Je werkt samen met de regisseur inburgering om de inburgeraars/statushouders te laten participeren in de maatschappij. Jij spreekt de kracht van de inwoner aan en ondersteunt deze in het traject. Je doet dit vanuit een fijn team met regisseurs die allen een eigen specialisatie hebben en toch nauw samenwerken. Kortom, als regisseur ben je het aanspreekpunt voor de inwoner. Je stuurt op het proces, houdt contact met de inwoner en je werkt samen met je collega’s binnen de afdeling en samen met onze partners in het voorliggend veld.

Indien nodig kun je ook je collega’s ondersteunen op het gebied van Inkomen. Als regisseur Inkomen ben jij de contactpersoon en verantwoordelijk voor het beheer van je caseload in het kader van de Participatiewet en de bijzondere bijstand voor onze inwoners. Je verzorgt vanuit de poortwachtersfunctie de intake, je handelt aanvragen af, doet onderzoek naar het recht op uitkering, stelt rapportages op en brengt adviezen uit over de rechtmatigheid van uitkeringen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  • Aantoonbare werkervaring in het voeren van coachingsgesprekken / voeren van gesprekken met uitkeringsgerechtigden;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als regisseur / manager / consulent op het gebied van werk of inkomen bij een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van SJD / recht (20 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als regisseur / manager / consulent op het gebied van werk of inkomen bij een gemeente (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het beheren en regiseren van een eigen caseload (25 punten)
  • Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van reintegratietrajecten (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met iParticipatie en/of iSamenleving (5 punten);

Competenties

  • Teamspeler
  • Communicatief vaardig
  • Zelfstandig
  • Coachingsvaardigheden

Organisatie en team

Welkom in Wierden! Een gemeente met 25.000 inwoners, op de grens van stad en platteland. Hier staat noaberschap centraal: we kijken naar elkaar om, zijn betrokken en werken samen. Dat geldt voor onze inwoners én organisatie. Onder de noemer ‘Expeditie Wierden’ willen we onze organisatie nog beter laten aansluiten op de wensen van onze inwoners. Want dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen! Samen werken we aan een mooie, leefbare en toegankelijke gemeente waar iedereen zich thuis voelt! 

Team

Binnen de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling zijn alle taken en functies samengebracht die betrekking hebben op het sociaal domein, zowel beleidsmatig als in de uitvoering, van onderwijs, jeugd, ondersteuning, zorg, participatie en gezondheid tot kunst, cultuur en sport. Al deze onderdelen werken samen in een dynamisch team van bevlogen mensen, waarin hun krachten worden benut en zij worden ondersteund waar nodig. De Maatschappelijke Agenda 2022-2026 is het kompas met opgaven in het sociaal domein waar de gemeente de komende jaren vooral op wil sturen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 29 juli 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Een korte motivatie is gewenst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur