Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Archiefmedewerker

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 10 dagen
90 24-32 Overijssel

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

26 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Informatie uit het archief van de provincie Overijssel met blijvende historische waarde moet na een bepaalde periode worden overgebracht naar een archiefbewaarplaats (Collectie Overijssel). Dit betekent dat documenten zorgvuldig moeten worden gecontroleerd, geordend en beschreven, zodat de documentatie/informatie op een later tijdstip gemakkelijk terug te vinden is en toegankelijk blijft voor onderzoek en publicatie. Documentatie/informatie zonder blijvende historische waarde moet na verloop van tijd vernietigd worden volgens de daartoe geldende eisen.

In jouw rol als archiefmedewerker speel je een sleutelrol bij deze werkzaamheden. Jij zorgt ervoor dat alles netjes en volgens de wettelijke richtlijnen wordt uitgevoerd. Als archiefmedewerker (AM), binnen het team Informatievoorziening & Digitalisering (BVI&D), ben jij (mede)verantwoordelijk voor de afhandeling van alle werkzaamheden binnen het analoge deel van het archief van de provincie Overijssel.

Jouw taken bestaan uit:

  • Selecteren, bewerken en beschrijven van analoog archief.
  • Zorgdragen voor overbrenging van analoge archief naar een archiefbewaarplaats en voor alle handelingen welke hieraan voorafgaan.
  • Bijhouden en muteren van het depotoverzicht, plaatsingslijst en beschrijvende inventarissen van het analoge deel van het archief. Zodat duidelijk is waar archiefonderdelen zich bevinden. En het gereed maken van de archieven, inclusief beschrijvende inventarissen, voor het overbrengen van de archiefblokken naar Collectie Overijssel.
  • Onderhouden van reguliere afstemming en samenwerking met de Informatie- en archiefmanagement Specialist (IAS) en de Provinciearchivaris.

Eisen

  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding SOD I/II, VVA of gelijkwaardig (benoem dit expliciet in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als archiefmedewerker binnen een overheidsorganisatie;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als archiefmedewerker binnen een overheidsorganisatie (beschrijf separaat en beknopt 1voorbeeld in het cv) (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van selecteren en beschrijven van analoge overheidsarchieven (beschrijf separaat en beknopt 1 voorbeeld in het cv) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring binnen een provinciale organisatie met het werkveld archiefbeheer (20 punten);
  • Kandidaat motiveert beknopt welke kwaliteiten hij/zij nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren (aan de hand van concrete voorbeelden geeft hij/zij aan over welke kwaliteiten hij/zij beschikt in relatie tot de opdracht (motivatie en cv in 1 document) (15 punten).

Competenties

  • Nauwkeurigheid en oog voor detail;
  • Analytisch vermogen;
  • Aanpassingsvermogen;
  • Pragmatisch/resultaatgericht.

Organisatie en team

Werken bij Overijssel

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreeren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedrijfsvoering

Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), een van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficient mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collegas van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.

De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiele Rapportage en Administratie, Financien, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 13 augustus 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur