Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Hervorming Sociaal Domein

Telvorenstraat, 8061 CB Hasselt, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 - 28 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

8 aug 2025

Omschrijving

De ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein- zoals toenemende druk op zorg en ondersteuning, veranderende wet- en regelgeving, betaalbaar en beschikbaar houden van zorg en de vraag naar meer integraliteit en nabijheid- vragen om een hervorming van het Sociaal Domein binnen de gemeente Zwartewaterland. De opdracht richt zich primair op het Sociaal Domein van de gemeente Zwartewaterland en heeft betrekking op de onderdelen; WMO, Participatie, Jeugd, Preventie en Welzijn.

Taken

Het ondersteunen en begeleiden van beleidsadviseurs bij het concretiseren en (mede) schrijven van beleidsstukken, voorstellen en uitvoeringsplannen. Bewaken en sturen op integraliteit van beleid en verbinding met andere afdelingen. Stimuleren van systeemgerichte benadering binnen beleid op het gebied van WMO, Participatie, Jeugd en de rol van preventie hierin. Het herijken van de visie op Sociaal Domein.

Resultaten

1. Hervorming Sociaal Domein Een geactualiseerde visie op het Sociaal Domein van de gemeente Zwartewaterland. Concreet overkoepelend beleidsstuk (als paraplu) met daarin beschreven de ontwikkelingen en opgaven en gewenste doorontwikkeling. Concrete uitwerking onderliggende beleidsvoorstellen en uitvoeringsplannen (onder de paraplu) met aandacht voor integrale aanpak, sterke samenwerking, preventie en de rol van een sterke sociale basis. (belangrijk deel geschreven door adviseurs op hun gebied)

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in verandermanagement in de afgelopen 10 jaar binnen een overheidsorganisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als verandermanager in het vakgebied Sociaal domein in de afgelopen 10 jaar (30 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting bedrijfskunde, politicologie of bestuurskunde (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met veranderopgaves binnen de bedrijfsvoering/het Sociaal Domein (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met colleges (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten);
  • Per direct beschikbaar vanaf 25 augustus 2025 voor 24-28 uur per week (15 punten).

Competenties

  • Strategisch en analytische denkkracht
  • Helicopterview
  • Kennis van Sociaal Domein
  • Doelgericht
  • Communicatief en schriftelijk goed onderlegd
  • Bestuurlijke- en politieke sensitiviteit
  • Planmatig werken

Organisatie en team

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige en een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving. Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creeren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht. Onze organisatie kent weinig hierarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden. Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 19 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 18 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). De gemeente vraagt om een maandelijkse facturatie met prestatieverklaring. Bring your own device is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 12 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 13 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 15 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur