Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
24 tot 32Publicatiedatum:
30 mei 2025Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Je werkt binnen de afdeling Beleid Sociaal Domein. Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling beleid Sociaal Domein ontwikkelt en implementeert beleid en adviseert het bestuur. In de context van de nieuwe visie Z2040 leggen we relaties met andere beleidsterreinen en spelen we een belangrijke rol in het netwerk van burgers en organisaties in Zoetermeer. Je werkt nauw samen met je collega senior beleidsadviseur Participatie en Re-integratie in een team dat bestaat ongeveer 20 andere beleidsadviseurs over verschillende clusters. Het team werkt nauw samen met de collega's van de uitvoering aan de opgaven bestaanszekerheid herstellen en kansengelijkheid vergroten.
Opdracht
De beleidsmatige invulling van het opdrachtgeverschap van ons Werkbedrijf De Binnenbaan, de advisering op de ontwikkeling van het werkbedrijf met daarbij: de sturing op re-integratie vanuit rendement en effectiviteit; verantwoording van resultaten obv opdrachtbrief en dienstverleningsovereenkomst; annotaties voor management en bestuur, voorbereiding kwartaaloverleggen ambtelijk en bestuurlijk, strategieontwikkeling en toekomstscenario's Binnenbaan.
En verder:
Beleidsontwikkeling van de 'Participatiewet in Balans' via de bekende sporen 2 en 3;
Programmaredactie en opstellen van P&C-producten van het team op de thema's re-integratie en bestaanszekerheid (Sociaal Domein rapportage, jaarrekening en begroting).
Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij);
3. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als (beleids)adviseur op het gebied van het sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie;
5. Aantoonbare werkervaring op beleidsterrein bestaans-/ sociale zekerheid, licht dit duidelijk toe in het cv;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als (beleids)adviseur binnen het Sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur met bestuurlijk gevoelige dossiers bij een gemeentelijke organisatie, geef dit duidelijk weer in het cv doormiddel van een voorbeeld (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het aansturen, coördineren en toezien op de uitvoering van beleid of projecten binnen het sociaal domein, duidelijk blijkend uit het cv (15 punten);
9. Uiterlijk 1 juli 2025 beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week, voor de gehele duur van de opdracht (20 punten);
10. Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding sociale wetenschappen (5 punten).
Competenties
Actuele kennis van ontwikkelingen en publicaties op dit specifieke werkveld;
Handelt strategisch handig bij belangentegenstellingen;
Je bent zeer goed financieel onderlegd, beleeft plezier aan sparren met collega’s van F&C,
Je werkt zelfstandig, communicatief vaardig en resultaatgericht;
Je hebt bewezen soepel te kunnen acteren in een complex bestuurlijk, ambtelijk en maatschappelijk krachtenveld;
Ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en in de publieke dienstverlening
Je hebt een bijzonder goede schrijfvaardigheid en weet je ideeën goed en helder over te brengen.
Actuele kennis van ontwikkelingen en publicaties op dit specifieke werkveld
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 12 juni tussen 14.00-15.00 en vrijdag 13 juni in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 11 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.