Senior (Beleids)adviseur Bestaanszekerheid

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24 tot 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

24 tot 32

Publicatiedatum:

30 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.” 

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Je werkt binnen de afdeling Beleid Sociaal Domein. Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein.  Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de  maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling beleid Sociaal Domein ontwikkelt en implementeert beleid en adviseert het bestuur. In de context van de nieuwe visie Z2040 leggen we relaties met andere beleidsterreinen en spelen we een belangrijke rol in het netwerk van burgers en organisaties in Zoetermeer. Je werkt nauw samen met je collega senior beleidsadviseur Participatie en Re-integratie in een team dat bestaat ongeveer 20 andere beleidsadviseurs over verschillende clusters. Het team werkt nauw samen met de collega's van de uitvoering aan de opgaven bestaanszekerheid herstellen en kansengelijkheid vergroten.

Opdracht
De beleidsmatige invulling van het opdrachtgeverschap van ons Werkbedrijf De Binnenbaan, de advisering op de ontwikkeling van het werkbedrijf met daarbij: de sturing op re-integratie vanuit rendement en effectiviteit; verantwoording van resultaten obv opdrachtbrief en dienstverleningsovereenkomst; annotaties voor management en bestuur, voorbereiding kwartaaloverleggen ambtelijk en bestuurlijk, strategieontwikkeling en toekomstscenario's Binnenbaan. 

En verder:
Beleidsontwikkeling van de 'Participatiewet in Balans' via de bekende sporen 2 en 3;
Programmaredactie en opstellen van P&C-producten van het team op de thema's re-integratie en bestaanszekerheid (Sociaal Domein rapportage, jaarrekening en begroting).

Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij);
3. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als (beleids)adviseur op het gebied van het sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie;
5. Aantoonbare werkervaring op beleidsterrein bestaans-/ sociale zekerheid, licht dit duidelijk toe in het cv;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als (beleids)adviseur binnen het Sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur met bestuurlijk gevoelige dossiers bij een gemeentelijke organisatie, geef dit duidelijk weer in het cv doormiddel van een voorbeeld (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het aansturen, coördineren en toezien op de uitvoering van beleid of projecten binnen het sociaal domein, duidelijk blijkend uit het cv (15 punten);
9. Uiterlijk 1 juli 2025 beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week, voor de gehele duur van de opdracht (20 punten);
10. Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding sociale wetenschappen (5 punten).

Competenties

  • Actuele kennis van ontwikkelingen en publicaties op dit specifieke werkveld;

  • Handelt strategisch handig bij belangentegenstellingen;

  • Je bent zeer goed financieel onderlegd, beleeft plezier aan sparren met collega’s van F&C,  

  • Je werkt zelfstandig, communicatief vaardig en resultaatgericht;

  • Je hebt bewezen soepel te kunnen acteren in een complex bestuurlijk, ambtelijk en maatschappelijk krachtenveld; 

  • Ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en in de publieke dienstverlening

  • Je hebt een bijzonder goede schrijfvaardigheid en weet je ideeën goed en helder over te brengen.

  • Actuele kennis van ontwikkelingen en publicaties op dit specifieke werkveld

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 12 juni tussen 14.00-15.00 en vrijdag 13 juni in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 11 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur