Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Bestuursadviseur

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Sluit over 7 dagen
110 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

19 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een ervaren adviseur en een strategische denker met een scherp gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen? Ben jij niet alleen sparringpartner, maar ook de verbinder tussen het college van burgemeester en wethouders, de ambtelijke organisatie en de samenleving? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zoeken een stevige rots in de branding die met rust en kalmte tegenwicht biedt. Gevraagd en ongevraagd schuif je aan bij vraagstukken die om een frisse blik vragen, die vlot getrokken moeten worden of waarbij college of directie aanvullende strategische denkkracht nodig heeft. Alles wat nodig is voor een zorgvuldige besluitvorming leg jij op tafel; zowel voor wat betreft de inhoud, als de onderstroom. Je vindt het leuk om je kennis en ervaring in te zetten voor de ontwikkeling binnen ons team en de organisatie. Je bekijkt kansen en knelpunten vanuit een integraal perspectief. Jouw natuurlijke overwicht en kennis van zaken zorgen ervoor dat jouw adviezen gewaardeerd worden.

Je taken zijn onder andere:

  • Adviseren van het college van B&W over bestuurlijke en strategische vraagstukken en weging van belangen;
  • Voorbereiden en coordineren van bestuurlijke besluitvorming bij specifieke dossiers;
  • Coordinatie advisering moties en amendementen;
  • Afhankelijk van het vraagstuk en de benodigde (aanvullende) competenties, vervul je een trekkende of ondersteunende rol als procesbegeleider of projectadviseur bij maatschappelijke vraagstukken of organisatie vraagstukken als bijvoorbeeld De Staat van Wijk;
  • Signaleren van politieke en maatschappelijke ontwikkelingen;
  • Onderhouden van nauwe contacten met bestuurders, directie en organisatieonderdelen;

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als bestuursadviseur;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar.
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als bestuursadviseur binnen gemeente (80 punten);
  • Uurtarief maximaal 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en fee Flextender (20 punten).

Competenties

  • Overtuigingskracht, analytisch vermogen en een hands-on mentaliteit en Kun jij goed schakelen tussen strategie en praktijk en tussen denken en doen.
  • Een scherpe blik, gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en organisatiesensitiviteit;
  • Je weet de juiste toon te raken daar waar polarisatie een steeds grotere rol speelt;
  • Uitstekende adviesvaardigheden en de rust om koers te houden in een dynamische omgeving;
  • Een stevige, zelfstandige werkhouding en een prettige manier van samenwerken;
  • Je bent proactief, je weet precies waar je moet zijn zowel binnen als buiten de organisatie.

Organisatie en team

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet met en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken en doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar. Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collegas over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 september 2025 tussen 09.00 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 22 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 25 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 27 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur