Medewerker grondzaken

gemeente Weststellingwerf

Griffioenpark 1, 8471 KR Wolvega, Nederland

Sluit over 5 dagen
89 28 - 32 Friesland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

28 mei 2025

Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.

Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Voor het team Vastgoed, Grondzaken en Facilities zijn wij op zoek naar een medewerker Grondzaken

Ben jij een georganiseerde en proactieve professional met een passie voor processen in grondzaken? Wil je een belangrijke rol spelen in het beheer van grondzaken? Dan zijn wij op zoek naar jou!


 Opdracht omschrijving
Als medewerker grondzaken ben je een belangrijke spil in ons team en houd je je voornamelijk bezig met ondersteunende en administratieve werkzaamheden.

Jouw takenpakket omvat onder andere:

  • Verkoop van kavels: Je bent het aanspreekpunt voor kopers van kavels en begeleidt hen door het verkoopproces, inclusief woningbouw, bedrijven, nutsvoorzieningen en snippergroen.

  • Opstellen van overeenkomsten: Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, beoordelen en afhandelen van koop-, huur-, bruikleen- en pachtovereenkomsten.

  • Notariële afhandeling: Je onderhoudt contact met de notaris en controleert notariële akten.

  • Contractbeheer: Je houdt lopende contracten bij, signaleert verlengingen en (opzeg)termijnen, en registreert nieuwe contracten in ons beheersysteem.

  • Financieel beheer: Je voert indexaties door en geeft opdracht voor de facturatie van huurcontracten en energieverbruik en verzorgt de financiële afhandeling van transacties.

  • Grondexploitaties: Je ondersteunt bij het beheer van onze grondexploitaties. 

In deze functie verwachten we een teamspeler met een zelfstandige, proactieve instelling.

Verantwoordelijkheden
Je bent betrokken en gericht op samenwerken. Je bent leergierig en pakt graag door in zaken, waarbij je initiatief toont.

Daarnaast heb je/ben je:

  • een relevant mbo+/hbo opleiding;

  • een scherp oog voor cijfers, contracten en juridische aspecten;

  • relevante werkervaring in het werkveld. Bij een gemeentelijke organisatie is geen ‘must’;

  • ervaring in het opstellen van contracten;

  • communicatief vaardig en nauwkeurig.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli tot en met 31 oktober voor 28-32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. Minimaal 1 jaar ervaring als medewerker grondzaken Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal drie jaar voldoet. Graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.

  3. Relevante mbo / HBO+ opleiding Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 70 %
Gewicht van prijs: 30 %

Competenties
Tijdens het interview worden de volgende competenties getoetst:

  • Een scherp oog voor cijfers, contracten en juridische aspecten;

  • Relevante werkervaring in het werkveld. Bij een gemeentelijke organisatie is geen ‘must’;

  • Ervaring in het opstellen van contracten;

  • Communicatief vaardig en nauwkeurig.

De Externe wordt per competentie beoordeeld. Indien de Externe aan de competentie voldoet, krijgt de Externe de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
• Voldoet (nagenoeg) volledig aan de competenties - 10 punten
• Voldoet aan > 3 (of =3) competenties - 5 punten
• Voldoet < 3 compententies competenties - 0 punten

Wensen

  1. Externe heeft aantoonbaar een opleiding op het gebied van grondzaken - 40 %

    • Externe heeft de gevraagde opleiding afgerond (250 punten)

    • Externe is op dit moment bezig met de gevraagde opleiding (125 punten)

    • Externe heeft niet de gevraagd opleiding (0 punten)

  2. Externe beschikt over 1 jaar recente werkervaring op het gebied van grondtransancties - 40 %

    • Externe heeft de aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (250 punten)

    • Externe heeft 2 tot 3 jaar aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (125 punten)

    • Externe heeft geen aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (0 punten)

  3. Externe heeft 1 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeente organisatie. - 20 %

    • Externe heeft aantoonbare ervaring zoals omschreven (200 punten)

    • Externe heeft 1 tot 2 jaar aantoonbare ervaring zoals omschreven (100 punten)

    • Externe heeft geen aantoonbare ervaring zoals omschreven (0 punten)

Aanvullende informatie

  • Opleidingen en diploma's
    Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient een kopie diploma en/of certificaat te worden toegevoegd aan de aanvraag. Kunnen Externen dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.

  • Referenties
    Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.

  • Geheimhoudingsverklaring
    Is van toepassing op alle verkregen informatie gedurende het verblijf bij Gemeente Weststellingwerf. 

  • VOG
    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving.  Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur