Senior Communicatieadviseur project burgerbegroting & duurzaamheid

Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 24 Noord-Brabant

Begindatum:

14 apr 2025

Einddatum:

14 jul 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 mrt 2025

Opdrachtomschrijving
Team communicatie van de gemeente Waalwijk heeft behoefte aan tijdelijke extra capaciteit voor enkele specifieke projecten. Het project burgerbegroting bijvoorbeeld; dit project is recent van start gegaan en vraagt gedurende enkele maanden extra communicatie-inzet. Hetzelfde geldt voor enkele projecten binnen de portefeuille duurzaamheid. Om die reden zijn wij op korte termijn op zoek naar een senior communicatieadviseur voor 24 uur per week.

LET OP:
Het is bij deze opdracht mogelijk om (al dan niet via een bureau) als ZZP’er in te schrijven. Dat kan alleen als blijkt dat de inschrijver voldoet aan ondernemerscheck van de Belastingdienst.

Kandidaatomschrijving
Ben jij onze ideale kandidaat? Dan heb je in ieder geval ruime ervaring in de overheidscommunicatie. Je weet hoe een gemeente werkt en wat het vraagt om voor een gemeentebestuur en een ambtelijke organisatie te werken. Je bent bekend met de belangrijkste thema’s waarmee gemeenten te maken hebben en hebt ervaring met het ontwikkelen van communicatiestrategieën op deze thema’s. Je weet je draai in een nieuwe organisatie snel te vinden, je kunt goed zelfstandig werken maar bent óók een teamplayer: samenwerking met zowel de collega’s van team communicatie als de overige collega’s in de organisatie vinden wij erg belangrijk.

Verder ben je:

  • organisatiesensitief
    Je hebt inzicht in het krachtenveld van het openbaar bestuur. Je bent flexibel genoeg om evenwicht te bewaren bij tegengestelde belangen en deinst er niet voor terug je onafhankelijk op te stellen. Je kunt omgaan met weerstand.

  • omgevingsbewust en verbindend
    Je hebt haarfijn in de gaten wat er in de maatschappij speelt. Je doorziet patronen bij complexe uitdagingen. Je bent vaardig in het leggen en onderhouden van verbindingen met anderen.

  • zelf startend en resultaatgericht 
    Je gaat altijd voor resultaat, waarbij je heel goed zelfstandig het project kunt leiden en afronden.

  • overtuigend
    Je bent sterk in het overbrengen van argumenten en weet door verbinding draagvlak te creëren. Maar je durft je ook op basis van goede argumenten te laten overtuigen.

  • sterk in probleemanalyse
    Je onderzoekt en analyseert de vraag en voelt je verantwoordelijk voor het vinden van een oplossing. Je beschikt daarbij over een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen. Als het nodig is aarzel je niet om stevig de inhoud in te duiken.

  • uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
    Communicatief ben je zeer vaardig. Je bent goed in staat om anderen daarin te coachen zonder het zelf over te nemen. Je bent duidelijk, open en eerlijk.

  • Overige kenmerken die de kandidaat typeren zijn:
    oog voor integraliteit;
    - schakelt snel tussen advies en uitvoering;
    - empathisch;
    - dienstverlenend/klantgericht;
    - accuraat;
    - integer

Interviewplanning
De interviews worden gepland ZSM na de sluitingsdatum van indienen offerte

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Voorwaarden voor deelname

Download bijlage

Overeenkomst DAS mrt 2022 (Waalwijk).pdf

Opleiding
Afgeronde opleiding HBO op het gebied van Communicatie, aantoonbaar op het CV.

Werkervaring
Minimaal 5 jaar werkervaring als communicatieadviseur, aantoonbaar op het CV.

Werkervaring
Minimaal 3 jaar werkervaring als communicatieadviseur bij een gemeentelijke overheid, aantoonbaar op het CV.

Ondernemerscheck Belastingdienst
De inschrijver voldoet aan ondernemerscheck van de Belastingdienst.

Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 25 %

Werkervaring
Meer dan 5 jaar tot 10 jaar: 5% Meer dan 10 jaar: 10%

Weging: 10 %

Werkervaring 2
Je hebt aantoonbare recente relevante werkervaring op het thema duurzaamheid.

Weging: 15 %

Werkervaring 3
Aantoonbare recente ervaring met het strategisch adviseren van bestuurders, inclusief woordvoering.

Weging: 10 %

Inzetbaarheid
De kandidaat is per 1 april 2025 voor minimaal 24 uur per week inzetbaar.

Weging: 15 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.