Adviseur duurzame mobiliteit

Raadhuisplein 1, 3901 GA Veenendaal, Nederland

Sluit over 6 dagen
28-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28-32

Publicatiedatum:

29 mei 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Veenendaal mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Veenendaal Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
De gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit.

Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is één van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort.

De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en privé, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.

Opdracht
Binnen het team Adviseurs Openbare Beheer houden drie adviseurs verkeer, een administratief medewerker en een parkeermanager zich bezig met de bereikbaarheid van Veenendaal. Duurzame mobiliteit is daarbij een belangrijke focus. Dit is dan ook één van de pijlers van het programma Energieneutraal Veenendaal 2050. Daarnaast groeit de vraag naar duurzame mobiliteitsoplossingen om de groei van Veenendaal mogelijk te (blijven) maken. Denk aan deelmobiliteit, duurzame logistiek en een werkgeversaanpak. Om hier invulling aan te geven zijn we op zoek naar een adviseur duurzame mobiliteit.

Het programma ENV

Veenendaal werkt vanaf 2017 programmatisch aan een energie neutrale gemeente in 2050. Integraal, met medewerkers vanuit de hele organisatie en met de vele stakeholders daarbuiten. In de komende jaren zetten we flinke stappen richting energie- en warmtereductie en duurzame opwek. Door de samenwerking met het bedrijfsleven, woningcorporaties, energiecoöperaties, VVE’s, wijkteams, inwoners en collega’s te intensiveren. Met concrete plannen in startwijken, door voorlichten, meedenken, subsidiëren en innoveren. Zo gaan we op weg naar een energieneutraal Veenendaal in 2050!

Vanuit deze rol lever je een belangrijke bijdrage aan het bereiken van de klimaatdoelen en de doelen uit programma Energieneutraal Veenendaal 2050. Hierbij is het uitgangspunt om een gezond, veilig en duurzaam Veenendaal te realiseren, zoals vastgelegd in onze Omgevingsvisie.

Je taken worden in hoofdlijnen:

  • je wordt de pijlercoördinator duurzame mobiliteit binnen het programma Energieneutraal Veenendaal 2050 en werkt aan de doelen voor de verduurzaming van mobiliteit;
  • je hebt kennis over deelmobiliteit en werkt samen met je verkeerscollega's en andere stakeholders aan de beleidskaders en uitrol van deelmobiliteit in Veenendaal;
  • je hebt kennis over logistiek en pakketdiensten en weet wat de rol van de gemeente hierin moet zijn om dit thema te verduurzamen naar zero-emissie;
  • je verkent de mogelijkheden voor subsidies om de transitie naar duurzame mobiliteit te bevorderen;
  • je behandelt vragen/verzoeken/meldingen van onder andere bewoners en bedrijven over duurzame mobiliteit.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met duurzame mobiliteit. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
4. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met deelmobiliteit. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met verduurzaming van logistiek. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (30 punten);
7. Minimaal voor 28 uur per week beschikbaar (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met werken binnen een programma (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet

Competenties

  • Creativiteit;
  • Kritische blik en analytisch vermogen;
  • Overtuigingskracht in gesprek met externen;
  • Besluitvaardigheid;
  • Samenwerken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Gemeente Veenendaal heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 4 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 5 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 6 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur