Specialist Informatiemanagement (Taakveld: Digitalisering Multidisciplinaire Planvorming)

Veiligheidsregio Utrecht

Meerndijk 17, 3454 HM Utrecht, Nederland

Sluit over 4 dagen
16-24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16-24

Publicatiedatum:

29 mei 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Veiligheidsregio Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Veiligheidsregio Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Veiligheidsregio Utrecht merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

Opdracht
Je gaat aan de slag bij de afdeling Preparatie Vakbekwaamheid & Crisisorganisatie. Onze multidisciplinaire planvorming is op dit moment beschikbaar voor functionarissen in de crisisorganisatie via crisisutrecht.nl. Je krijgt de opdracht om multidisciplinaire planvorming verder te digitaliseren. Hier sta je niet alleen voor. Het betekent dat je samen met de collega’s van het cluster preparatie en het BICC (Business Intelligence Competence Centre):

  1. Een nieuwe omgeving inricht voor crisisutrecht.nl
    Momenteel is Crisisutrecht.nl opgebouwd en beheerd met Joomla (CMS). Het doel is om Crisisutrecht.nl op te bouwen binnen SharePoint in de Office 365 omgeving van de VRU. Je sluit hierbij aan op huidige ontwikkelingen binnen de Veiligheidsregio Utrecht.
  2. Een verbeterde zoekfunctie inricht om multidisciplinaire planvorming op basis van AI te doorzoeken
    De huidige zoekfunctie beperkt zich enkel tot het doorzoeken van trefwoorden. Het doel is om een zoekfunctie in te richten die slimmere, snellere en relevantere zoekresultaten biedt door context en intentie te begrijpen. Je sluit hierbij aan op huidige ontwikkelingen binnen de Veiligheidsregio Utrecht.
  3. Koppeling multidisciplinaire planvorming met VIC-MNL dashboard (VeiligheidsInformatieCentrum Midden Nederland) inrichten.
    Momenteel is er een beperkte directe koppeling tussen multidisciplinaire planvorming, de landelijke thema’s en het VIC-dashboard. Het doel is om deze koppeling verder uit te breiden en multidisciplinaire planvorming onderdeel uit te laten maken van het VIC-dashboard en de landelijke thema’s die daarbinnen gelden.
  4. Het pushen van aandachtspunten uit multidisciplinaire planvorming naar de crisisorganisatie inricht.
    Momenteel wordt planvorming, maar ook de dagelijkse/wekelijkse VIC-berichten, niet automatisch gepushed. Het doel is om planvorming en VIC-berichten naar de crisisorganisatie te pushen bij vooraf bepaalde incidenttypen.
  5.  
  6. Vereisten / knock-outcriteria

1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met planvorming in het kader van crisisbeheersing;
4. Aantoonbare werkervaring als ict specialist;
5. Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office 365, PowerBI én Artificial Intelligence (AI).

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring bij een veiligheidsregio (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ict specialist (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Samenwerken;
- Innovatief;
- Analytisch;
- Technisch vaardig;
- Resultaat gericht;
- Zelfstandig.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/11, afhankelijk van kennis en ervaring. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,05 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 16 tot 24 uur is flexibel in te vullen over maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de VRU worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 2 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 3 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Overige informatie

  • De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender is.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 4 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur