Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Teamleider Business Control BSN

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 16 dagen
130 Utrecht
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Teamleider Business Control BSN Periode: Van 01-09-2025 tot 01-09-2026 (12 maanden) met mogelijke opties tot verlenging Belasting: 36 uur per week gemiddeld Tarief: Maximaal 130,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW Functieschaal: 14 Korte beschrijving speelveld Utrecht heeft jou nodig! Voor het Bedrijfsvoering- en Strategienetwerk (BSN) zoeken we op interim basis een teamleider Business Control. Deze nieuwe collega heeft leidinggevende, verbindende en ontwikkelkwaliteiten. Daarnaast verwachten wij een inhoudelijk meewerkende opstelling.

Opdrachtomschrijving (de taken)
Als teamleider Business Control werk je binnen het domein Bedrijfsvoering en het domein Strategie, Bestuur en Kennis. Deze domeinen bestaan in totaal uit 9 organisatieonderdelen. Het team Business Control BSN (Bedrijfsvoering en Strategienetwerk) voert voor deze organisatieonderdelen onder meer de volgende taken uit: beoordeling van en advisering over voorstellen aan management, concerndirectie, college en raad, doen van verbetervoorstellen aan het management van de interne beheersing binnen het eigen organisatieonderdeel, verzorgen van de P&C-cyclus en de managementcyclus, uitvoeren van risicomanagement en het uitvoeren van rechtmatigheidscontrole. Daarnaast voert het team gemeentebrede werkzaamheden uit, zoals de werking van het overheadvierkant Bedrijfsvoering en de monitoring van de voortgang van de bezuinigingsmaatregelen. In het team werken 15 collegas, te weten 2 senior business controllers (voor de organisatieonderdelen Informatie- & Procesmanagement en Financien & Inkoop), 8 adviseurs business control/financial controllers en twee financiele ondersteuners. Het is een informeel en toegankelijk team. Er vindt regelmatig overleg plaats waardoor er veel mogelijkheden zijn om met elkaar te sparren. Het team heeft de afgelopen twee jaar een ontwikkeling gemaakt, waardoor veel processen goed lopen. Omdat het team zich wil blijven ontwikkelen, heb jij een belangrijke taak in deze ontwikkeling. De taken van de teamleider Business Control bestaan uit de volgende 3 hoofdonderdelen:
1. Dagelijkse hierarchisch leiding aan het team Business Control BSN inclusief actieve inbreng in uitwerking hervormingsmaatregel centralisatie Business Control;
2. Optreden als senior business controller voor het organisatieonderdeel Mens & Organisatie;
3. Organisatieonderdeel overstijgende werkzaamheden (zoals deelname aan Directie Overleg Bedrijfsvoering, advisering aan Concerndirecteur, werkzaamheden overdrachtsdossier t.b.v. nieuwe college), hoofdzakelijk in nauwe samenwerking met de andere 2 senior business controllers.

Resultaat van de opdracht
De diensten die het team heeft geleverd in de afgelopen jaren in gecontinueerd en verbeterd/doorontwikkeld. Je hebt daarnaast de werkdruk in het team onder controle gekregen waarbij je goede afwegingen hebt gemaakt tussen enerzijds prioriteiten vanuit het bestuur en directie en anderzijds vanuit de beschikbare capaciteit en werkdruk van het team. Tenslotte geef je een eindadvies af aan de directeur concern control over de werking van het team, de belasting die daarbij hoort en de verschillende rollen en verantwoordelijkheden.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde WO opleiding in de richting van bedrijfseconomie, bedrijfskunde, accountancy of financieel bestuurskunde.
  • Je beschikt over een opleiding tot een Certified Public Controller of Register Controller. Daarnaast heb je ruime werkervaring op WO-niveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met management op strategisch niveau in een overheidsorganisatie en in een politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Je brengt kennis en ervaring op de verschillende vakgebieden (financien, bedrijfsvoering en overheidsorganisaties).
  • Je beschikt over veranderkundige ervaring met ontwikkelopgaven binnen complexe organisaties. En hebt affiniteit met transities.
  • Je bent in staat verschillende rollen aan te nemen passend bij de opgave, omgeving en context: sparringpartner, (inhoudelijk) adviseur en leidinggevende.
  • Je kan relativeren, bent stressbestendig en past bij de informele, vrolijke en professionele sfeer van Gemeente Utrecht.

Wensen en competenties

Wensen

Geen wensen vermeld in de tekst.

Competenties

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn.

Organisatie en team

Voor het Bedrijfsvoering- en Strategienetwerk (BSN) zoeken we op interim basis een teamleider Business Control. Deze nieuwe collega heeft leidinggevende, verbindende en ontwikkelkwaliteiten. Daarnaast verwachten wij een inhoudelijk meewerkende opstelling. In het team werken 15 collegas, te weten 2 senior business controllers (voor de organisatieonderdelen Informatie- & Procesmanagement en Financien & Inkoop), 8 adviseurs business control/financial controllers en twee financiele ondersteuners. Het is een informeel en toegankelijk team. Er vindt regelmatig overleg plaats waardoor er veel mogelijkheden zijn om met elkaar te sparren. Het team heeft de afgelopen twee jaar een ontwikkeling gemaakt, waardoor veel processen goed lopen. Omdat het team zich wil blijven ontwikkelen, heb jij een belangrijke taak in deze ontwikkeling.

Gespreksinformatie

Gesprekken zijn gepland in de week van 25 augustus. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan. Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure. De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur