Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Strategisch adviseur Parkeren

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€125 32-36 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

31 mrt 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

13 aug 2024

Strategisch adviseur Parkeren
Periode: Van 01-10-2024 tot 31-03-2025, met mogelijke opties tot verlenging.
Belasting: 32 - 36 uur per week gemiddeld
Tarief: max. 125 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW


Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

De opgave Mobiliteit werkt aan een aantrekkelijke, verkeersveilige en bereikbare stad die duurzaam, leefbaar en gezond is voor iedereen. Dit doen we door binnenstedelijke verdichting te faciliteren en hier randvoorwaarden aan te stellen. We faciliteren de groei van de stad zonder verdere groei van het autoverkeer (dus met een toename van fiets, openbaar vervoer en voetganger). Hierbij werken we aan drie hoofddoelen:

  1. Vergroten van het aandeel van de meest duurzame, gezonde en ruimte-efficiente vervoersmiddelen;

  2. Het mobiliteit- en parkeergedrag dragen bij aan een aantrekkelijke stad;

  3. Verbeteren van de verkeersveiligheid.


De opgave mobiliteit is verdeeld in acht deelopgaven die elk op hun eigen manier aan deze doelen bijdragen. Een van deze deelopgaven is het Programma Parkeren.
In de deelopgave Parkeren maken we een nieuw parkeerbeleid en voeren we parkeermaatregelen uit. De doelen zijn het reguleren van de parkeerdruk, de automobiliteit niet laten toenemen en ander gebruik van de openbare ruimte bevorderen.
Onlangs heeft het Bestuur besloten dat er in de komende 10 jaren betaald parkeren stapsgewijs wordt ingevoerd in de hele stad, ook de wijken aan de rand van de stad. Dit heeft veel impact op de werkzaamheden van het team. Daarbij is de verwachting hoog, niet alleen wat betreft de inkomsten voor de stad, maar vooral het effect op verkeersbewegingen en autobezit.
Op straat vormen we steeds meer parkeerplaatsen om naar ruimte voor andere functies. Parkeren in gebouwde voorzieningen wordt steeds belangrijker. De gewenste verschuiving van parkeren op straat naar parkeren in gebouwde voorzieningen vraagt om een strategie voor de uitvoering. Met andere producten en tarieven.
Je taken zijn:
Als strategisch adviseur verbind jij straat- en garage parkeren met elkaar en maak jij werk van onze parkeerexploitatie als strategisch instrument. Je pakt de aanjaagfunctie voor het integraal werken binnen het team op. Daarnaast vertegenwoordig je het programma parkeren binnen de strategische regionale ontwikkelingen die samenhangen met het toenemen van het parkeren op afstand.
Concreet en op hoofdlijnen bestaan jouw werkzaamheden uit:

  • Beheren van de parkeerexploitatie. Je maakt inzichtelijk wat de gevolgen zijn van voorgestelde maatregelen voor de parkeerexploitatie en je beantwoordt vragen van bestuur en collegas hierover;

  • Adviseren over te nemen maatregelen en (uitvoerings)strategieen voor parkeerbeleid. Je bent aanjager van het doorontwikkelen van de modellen achter onze parkeerexploitatie;

  • Vertegenwoordigen van het parkeerbeleid en de keuzes die bestuurlijk worden/zijn gemaakt, bij regionale ontwikkelingen;

  • Met de programmamanager Parkeren de werkzaamheden binnen het team en de organisatieonderdelen waarmee samen wordt gewerkt (de Keten) op het gebied van parkeren stroomlijnen;

  • Werken aan innovatie en verbetering. Dit doe jij vanuit jouw eigen vakkennis, maar ook samen met het team, we willen werken volgens de nieuwste inzichten;

  • Het vakinhoudelijk begeleiden van het team bij de doorontwikkeling.


Verwacht geen eenvoudige klus; we zijn nog in de beginfase van het opnieuw ordenen van de werkzaamheden. Tot voor kort had de programmamanager een inhoudelijke rol. Dat verandert door het toenemen van de werkzaamheden en het op korte termijn toevoegen van de HR taken aan de functie. Dit betekent dat we opnieuw moeten definieren hoe de aansturende taken binnen het programma worden belegd en welke functies daarvoor nodig zijn. Er liggen voor de programmamanager en het team nog veel uitdagingen maar vooral ook veel kansen. En daarmee ook voor jou in je rol. Dat schrikt jou niet af, integendeel, het motiveert je om actief aan de slag te gaan!

In de eerste instantie voor 6 maanden. Samen met het team moeten we eerst onderzoeken of deze hulpconstructie ook echt gaat werken, en dit zou kunnen volgen in een verlenging.

Jij bent/hebt:

  • Minimaal WO werk- en denkniveau;

  • Ervaring met het verder ontwikkelen van een programma/managementorganisatie.

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol als strategisch adviseur binnen een grotere gemeentelijke-, een overheids-, en/of grotere non-profit organisatie;

  • Je hebt inhoudelijk en/of relevante kennis van op het gebied van Parkeren

  • Een hands on mentaliteit en proactieve instelling;

  • Uitstekende relationele vaardigheden en het vermogen om te verbinden

  • Ervaring met de werkvelden van de Openbare/Fysieke Ruimte in een stad.


Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 2, 3 en 4 september. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

We werken hybride thuis en op locatie. We verwachten dat je met het team en de ketenpartners samenwerkt in het Stadskantoor en thuis werkt als je geconcentreerd moet werken. We gaan ervan uit dat je je eigen devices meebrengt, waarop je werkt en bereikbaar bent.


Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.