Begindatum:
14 jul 2025Einddatum:
14 jul 2026Uren per week:
12 - 16Publicatiedatum:
4 jul 2025De regiefunctionaris werkt in opdracht voor negen gemeenten. De gemeente Hattem, Heerde, Epe, Apeldoorn, Deventer, Zutphen, Brummen, Voorst en Lochem nemen deel in de gemeenschappelijke regeling Basismobiliteit. Deze gemeenschappelijke regeling heeft als doel om de basismobiliteit van de inwoners binnen de regio vorm te geven. Met basismobiliteit wordt de mogelijkheid geboden voor reizigers om zich zelfstandig en tegen een redelijk tarief te verplaatsen met een vorm van doelgroepenvervoer en aanvullend openbaar vervoer. De deelnemende gemeenten hebben voor de uitvoering van dit vervoer een vervoercentrale PlusOV opgericht. Het beleid wordt gemaakt door de negen deelnemende gemeenten. Dit betekent dat de gemeenten samenwerken bij het voorbereiden en tot stand komen van het beleid en bij het gezamenlijke opdrachtgeverschap aan de vervoercentrale PlusOV. De regiefunctionaris faciliteert deze samenwerking.
De regiefunctionaris is het eerste aanspreekpunt en de sparringpartner voor de negen deelnemende gemeenten en voor de organisatie PlusOV. Samen met de provincie Gelderland willen deze organisaties het beleid ten aanzien van het doelgroepenvervoer en de basismobiliteit door ontwikkelen. De regiefunctionaris is de verbindende schakel tussen deze partijen.
De regiefunctionaris is verantwoordelijk voor het opstellen en de inhoud van documenten die namens de deelnemende gemeenten aan het bestuur van PlusOV, colleges en raden worden voorgelegd. De regiefunctionaris krijgt daarbij ondersteuning van beleidsmedewerkers, juridische en financiële medewerkers vanuit de deelnemende gemeenten. Tevens bewaakt de regiefunctionaris namens de deelnemende gemeenten de kwaliteit van de geleverde dienstverlening van PlusOV en adviseert, in overleg met de ambtelijk opdrachtgever, aan de directeur over structurele verbeteringen van de dienstverlening.
Jouw taken
Je analyseert financiële en bedrijfsvoering technische rapportages en je stuurt op de afspraken met de organisatie Plus OV.
Je volgt de dienstverlening van Plus OV en legt verbetervoorstellen voor.
Je stelt documenten op die namens de deelnemende gemeenten worden voorgelegd aan het bestuur van PlusOV, colleges en raden.
Je bereidt het Regionaal ambtelijk overleg Basismobiliteit (RaoB) voor en stelt de agenda op. Ook schrijf je oplegnotities ter voorbereiding op besluitvorming door het bestuur van PlusOV, colleges en raden.
Je bent voorzitter van het Regionaal ambtelijk overleg Basismobiliteit (RaoB) en je bewaakt afspraken die in het RaoB zijn gemaakt.
Je zorgt voor de coördinatie van regionale projecten, van subsidieaanvragen tot aan verantwoording.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Regiofunctionaris Doelgroepenvervoer of vergelijkbaar bij een gemeentelijke organisatie;
Aantoonbare werkervaring met routegebonden vervoer en vraagafhankelijk vervoer (Benoem dit duidelijk in het cv);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met adviseren op strategisch niveau (Benoem dit duidelijk in het cv);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een complexe bestuurlijke omgeving, zoals een samenwerkingsverband (WGR) (Benoem dit duidelijk in het cv).
Aantoonbare werkervaring met Regionaal ambtelijk overleg Basismobiliteit (RaoB) (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het aanbesteden van vervoer (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van dienstverleningsovereenkomsten (DVO's) (15 punten);
Aantoonbare werkervaring met de coördinatie van regionale projecten (15 punten);
Aantoonbare werkervaring met subsidieaanvragen tot aan verantwoording (10 punten);
Aantoonbare werkervaring met doelgroepenvervoer in de regio Stedendriehoek (10 punten).
Sturen op resultaten
Sterke communicatieve vaardigheden
Netwerken en bruggenbouwen
Innovatief
Zelfstandig werken
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreeren en leven is. We spelen in op vragen en ideeen uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeen. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met en voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega's.
Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 11 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 10 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:
Is hybride werken mogelijk:
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 40% wordt er gestort op deze rekening.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Lochem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Lochem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Lochem merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).