Projectmanager Prikkelarme woonplekken

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 7 dagen
120 12-16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

12-16

Publicatiedatum:

2 mei 2025

Projectmanager Prikkelarme woonplekken
Periode: per zsm - tot 31-12-2025 (6 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 12 -16 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 120 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 11

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

In 2020 constateerden zorgpartners en de gemeente Utrecht dat het bestaande aanbod voor Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang niet voor iedereen passend is. Dit geldt vooral voor mensen met een complexe combinatie van problematiek, zoals psychiatrische aandoeningen, verslavingen, persoonlijkheidsstoornissen, een licht verstandelijke beperking en/of forensische
achtergrond. Vaak overlappen deze problemen en hebben ze een onderling verband.

Om deze doelgroep beter te ondersteunen, ging de gemeenteraad in 2021 akkoord met het raadsvoorstel Pilot en structurele aanpak prikkelarme opvang.
Op 17 juni 2021 werd besloten om:

  • Een structurele aanpak te ontwikkelen voor prikkelarme

opvangvoorzieningen in de regio U16, zowel op permanente als tijdelijke
locaties.

  • Een pilot te starten met maximaal 25 prikkelarme opvangplekken op

tijdelijke locaties, waarbij snel beschikbare locaties worden betrokken.

Een deel van de uitbreiding is inmiddels gerealiseerd, maar er is nog een tekort aan prikkelarme woonplekken. Daarnaast dreigen bestaande plekken te verdwijnen vanwege tijdelijke vergunningen. Er is daarom inzet nodig om vergunningen te verlengen en alternatieve locaties te vinden of realiseren.

Opdrachtomschrijving:

  • Bijdragen aan:

    • Het verlengen van de huidige vergunningen

    • Het verplaatsingen van locaties (waar nodig/mogelijk)

    • Het identificeren van nieuwe locaties voor deze woon-zorgvorm

  • Aanspreekpunt zijn vanuit de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling voor alle vragen rondom dit onderwerp, voornamelijk waar het de ruimtelijke ordenings-en business case vragen betreft

  • Bijdragen aan businesscases voor bestendiging van bestaande plekken, verplaatsingen en/of realisatie van nieuwe locaties

  • Managen van uiteenlopende belangen, (bestuurlijke) ambities en stakeholders, zowel binnen de betrokken gemeenten als met externe partners en partijen.


Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Wanneer is deze opdracht succesvol voltooid?

  • Bijdragen aan het behoud en de continuering van het bestaande aanbod, waaronder advisering over de (on)mogelijkheden

  • Inventarisatie van 25 extra/nieuwe prikkelarme woonplekken binnen de U16 regio.

  • Bijdragen aan realisatie van woonplekken op kansrijke locaties.

Jij hebt/bent:

  • Je hebt minimaal 5 jaar, maar bij voorkeur meer jaren, ervaring in een rol als projectmanager/ of vergelijkbare rol, op ruimtelijke vraagstukken

  • Je hebt minimaal 5 jaar of meer ervaring met samenwerkingen tussen gemeenten en andere partijen

  • Je hebt bij voorkeur meerdere jaren ervaring met samenwerkingen met/tussen gemeenten

  • Je hebt kennis van maatschappelijke problematiek (pre): Affiniteit met en begrip van de doelgroep en de uitdagingen binnen Beschermd Wonen is een pluspunt.

Daarnaast herken je je in de volgende competenties/vaardigheden:

  • Politieke sensitiviteit: Je begrijpt hoe besluitvorming werkt binnen overheden en kunt effectief schakelen tussen stakeholders.

  • Verbindend vermogen: Je weet verschillende belangen te overbruggen en zorgt voor draagvlak.

  • Oplossingsgerichtheid en realisatiekracht: Je denkt in mogelijkheden en krijgt zaken daadwerkelijk voor elkaar.

  • Doorzettingsvermogen: Je laat je niet uit het veld slaan door weerstand of complexe situaties.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op donderdag 15 mei in de ochtend. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Hybride werken is mogelijk. Je werkt o.a. op het stadskantoor.


Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure. De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur