Projectleider Vooronderzoek Mijn Utrecht en Berichtenbox

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 8 dagen
120 24 Utrecht

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

30 apr 2025

Projectleider Vooronderzoek Mijn Utrecht en Berichtenbox
Periode: Van 01-06-2025 tot 31-12-2025 (7 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 120 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 12

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Het programma Publieksdienstverlening zoekt een Projectleider Mijn Utrecht en Berichtenbox.
De gemeente Utrecht is grootschalig in ontwikkeling. Om onze dienstverlening verdergaand te verbeteren ontwikkelen en migreren we de komende jaren in een passend tempo onze dienstverlening naar het zogenoemde Common Ground landschap. De Common Ground is de vernieuwing van ons gehele ICT dienstverleningslandschap en is nodig om onze dienstverlening verregaand te kunnen verbeteren.

Opdrachtomschrijving:
Op dit moment zijn ons Digitaal Loket, de e-formulieren en onze postkamer al gemigreerd. We willen nu een volgende stap maken met onze dienstverleningsvoorzieningen en hier ook een Mijn Utrecht omgeving en Berichtenbox aan toevoegen.

Omdat dit allebei belangrijke onderdelen in de generieke gemeentelijke dienstverleningsvoorzieningen zijn, is het van belang om een goed beeld te hebben van wat de organisatie van deze voorzieningen verwacht. Alleen op die manier kunnen we een voorziening realiseren die zo optimaal mogelijk functioneert voor de Gemeente Utrecht als geheel.

Wij zoeken een Projectleider die samen met de businessanalist en architect de volgende taken oppakt:
Businessanalyse opstellen
De eisen en wensen van de toekomstige interne afnemers van de Mijn Omgeving en Berichtenbox in beeld brengen.
Het faciliteren van de daarvoor benodigde workshops.

Analyse oplossingsrichtingen
Bepalen van mogelijke oplossingsrichtingen en definieren van criteria ter beoordeling hiervan.
Matchen van potentiele oplossingsscenarios met de businessbehoeften en hierover adviseren.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Aan het eind van de opdracht zijn tenminste de volgende resultaten beschikbaar:
Een gedegen business analyse.
Een beslisdocument waar, op basis van de business analyse en de daaruit volgende scenarioanalyse, een advies voorgelegd wordt over de beste oplossings(richting).
Een concept productvisie.

Jij hebt/bent:
WO denk- en werkniveau;
Tenminste 5 jaar ervaring als projectleider;
Minimaal 5 jaar gemeentelijke ervaring, bij voorkeur met raakvlakken met dienstverlening;
Aantoonbare kennis op het gebied van de Common Ground beweging;
Ervaring met agile werken in multidisciplinaire teams op het snijvlak van gebruikers en IT;
Overtuigingskracht, sterke analytische vaardigheden en bent in staat zelfstandig tot tastbare resultaten te komen.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland vanaf 15 mei. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. We werken hybride, we verwachten dat je de dinsdagen en donderdagen met het team op het Stadskantoor samenwerkt.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.


Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur