Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Interim Teamleider Informatie en Proces Management (IPM) Werk en Inkomen

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 12 dagen
120 Utrecht

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

30 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De kwaliteit van de dienstverlening aan gebruikers en burgers, het continu verbeteren van processen, de ontwikkeling van jouw teams en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers zijn leidend voor jouw werk.

Dit bestaat uit:

  • Dagelijkse aansturing van twee subteams (Werk, Inkomen)
  • HR-taken: werving en selectie, ontwikkeling van medewerkers, FIT (Flexibiliteit, duurzame Inzetbaarheid en Talentontwikkeling) en uitvoering ziekteverzuimbeleid t.b.v. een optimale samenstelling van jouw teams en in staat hen in hun kracht te zetten.
  • Bijdrage leveren aan uitvoeren en begeleiden van het ontwikkeltraject van de afdeling; momenteel richt zich dit met name op het verder implementeren van Itil binnen de teams.
  • Vervullen van de rol van (gedelegeerd) opdrachtgever voor projecten of deelnemen aan project(stuur)groepen en gemeente brede overleggen.
  • Bijdragen aan de vertaling van de organisatiedoelen naar beleid, planvorming en werkzaamheden van IPM.
  • Aansturing leveranciers.
  • Financieel/administratieve taken.

Eisen

  • HBO-plus werk- en denkniveau op het gebied van informatiemanagement, bedrijfskunde of een vergelijkbare opleidingsrichting;
  • Leidinggevende capaciteiten en minimaal 3 jaar, maar bij voorkeur meer jaren ervaring met het aansturen en coachen van teams op het gebied van informatie- en procesmanagement;
  • Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van informatiemanagement, procesmanagement, projectmanagement, informatiebeveiliging, beheer en Agile werken;
  • Ervaring met veranderingstrajecten en met het begeleiden van teams en medewerkers daarbinnen;

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaringen binnen het sociaal domein is een pre, maar evenzogoed worden kandidaten uit andere sectoren uitgenodigd te reageren.

Competenties

  • Je acteert transparant en brengt scherpte aan waar nodig
  • Je bent proactief, je weet het werk goed te organiseren en tot concrete resultaten te komen
  • Verbindende persoonlijkheid die vanuit gemeenschappelijke doelen acteert
  • Combineert visieontwikkeling, zakelijkheid en resultaatgerichtheid met het vermogen om persoonlijke relaties op te bouwen en te onderhouden
  • Ondernemend, ziet snel nieuwe kansen en daagt anderen uit tot nieuwe standpunten waarbij je de interne klant vooropstelt
  • Reflectief en luisterend vermogen, maar tegelijkertijd: koersvast en gewoon ook bij tegenslagen niet direct de koers te veranderen

Organisatie en team

Utrecht heeft jou nodig! Werk en Inkomen (WenI) is een zelfstandige uitvoeringsorganisatie binnen de gemeentelijke organisatie. Binnen WenI is de afdeling Informatie- en Procesmanagement (IPM) verantwoordelijk voor de continuiteit en de vernieuwing van de informatievoorziening. Dit doen we op basis van onze missie als IPM: wij helpen WenI om de processen klantgericht en efficient in te richten en faciliteren WenI met optimale (IT) oplossingen, zodat wij de Utrechters goede dienstverlening bieden. We werken hierbij samen met onze interne IT-organisatie en verschillende leveranciers. De komende jaren staat een aantal grote programmas op stapel waarbij onze primaire applicaties vernieuwd gaan worden. De processen van WenI worden opnieuw ingericht om zo een integrale dienstverlening aan onze inwoners vorm te geven. Een forse uitdaging waar we ook als team klaar voor willen zijn, hiertoe werken we aan onze ontwikkeling en professionalisering als afdeling. Als een van de twee teamleiders lever je daar een belangrijke bijdrage aan in de begeleiding van twee teams binnen de afdeling; de teams Werk en Inkomen. De vacature is ontstaan door het uitvallen van de huidige teamleider. Naar verwachting is de tijdelijke vervanging nodig tot het einde van het jaar. In het kader van het overdragen van de werkzaamheden kunnen de uren mogelijk minder worden aan het einde van de opdracht. Dit zal in goed overleg gaan evenals de mogelijkheden tot verlenging.

Gespreksinformatie

Gesprekken worden gepland in 3e of 4e week van augustus. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. Voor deze opdracht geldt er een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan. Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure. De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur