Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland
Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 mrt 2026Uren per week:
24Publicatiedatum:
25 jul 2025Verantwoordelijk voor het informatie- en procesmanagement van Openbare Orde & Veiligheid (OOV). Je ontwikkelt en onderhoudt, in verbinding met het lijnmanagement, de aansturing, budgettering en architectuur van het Informatie- en Procesmanagement (IPM) team.
In samenwerking met het IPM-team zorg dragen voor de juiste inrichting en het continu verbeteren van het informatie- en applicatiebeheer.
Zorg dragen voor de implementatie van het gegevensbeschermingsbeleid. Daarbij ben je sparringspartner voor de adviseurs gegevensbescherming over complexe gegevensdelingsvraagstukken in het veiligheidsdomein.
Opdrachtgeverschap voor IPM-projecten binnen OOV en deelname aan project(stuur)groepen en gemeentebrede (IT-)overleggen. Daarnaast geef je opdracht tot aanbesteding of coordineer je interne opdrachten t.b.v. benodigde ICT capaciteit.
Signaleren van trends en veranderingen die impact kunnen hebben op de OOV werkwijze, processen en organisatie. Jij duidt ze en brengt ze onder in standaarden, kennisprofielen en/of opleidingstrajecten voor onze collegas binnen OOV.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als de informatiehuishouding van OOV toekomstbestendig is ingericht op basis van wettelijke grondslagen, effectieve werkprocessen, voorzien van betrouwbare koppelingen en applicaties zoals PGA-x en XCLLNC Zaken. Dat de werkprocessen zijn voorzien van de benodigde DPIAs, GLOs en bijpassende afspraken en convenanten zodat compliance en verantwoording geborgd is.
Wensen
Competenties
Bij OOV werken ruim 150 medewerkers om ervoor te zorgen dat Utrecht een leefbare en veilige stad blijft. De afdeling OOV bestaat uit vier clusters en werkt rechtstreeks voor de burgemeester. Ook verzorgen wij de bedrijfsvoering voor drie regionale samenwerkingsverbanden ( RIEC, RVS en ZVHRU). Het team Informatie- en Procesmanagement (IPM) van Openbare Orde & Veiligheid (OOV) zorgt voor een goede informatiepositie en goed afgestemde werkprocessen bij de aanpak van complexe veiligheidsvraagstukken. Het IPM-team bestaat uit 6 collegas.
Bij OOV willen wij resultaten boeken door samenwerking, door denken en doen met elkaar te verbinden, door oog te hebben voor de effecten in de samenleving van onze activiteiten en door ons stadsbestuur effectief te ondersteunen. Wij vinden dat goede collegiale verhoudingen, openheid en gelijkwaardigheid, humor en relativeringsvermogen bijdragen aan een motiverende werksfeer. Van al onze medewerkers verwachten wij een flexibele houding en inzet, stressbestendigheid, het vermogen om samen te werken en overtuigingskracht.
Gesprekken worden gepland op 6/7/8 augustus. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Hybride werken is mogelijk, maar aanwezigheid op het Stadskantoor is in ongeveer 2/3e tijd van belang.
Voor deze opdracht geldt er een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.