Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Informatiemanager

Singel 9, 8321 GT Urk, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 36 Flevoland

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

2 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 jul 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Informatiemanager werk je op strategisch niveau aan vraagstukken op het snijvlak van IT, informatie en organisatie. Je vertaalt ontwikkelingen en trends op het gebied van informatie en digitalisering naar concrete resultaten, door middel van beleidsvoorstellen en projecten. Vanuit jouw expertise kijk je hierbij over de grenzen van je vakgebied heen, om samen met de teams van bedrijfsvoering de organisatie optimaal te ondersteunen. Ook draag je actief bij aan de regionale samenwerking informatievoorziening.

Werkzaamheden

Je werkt in deze opdracht concreet aan:

  • De totstandkoming van een informatiebeheerplan inclusief roadmap.
  • Het organiseren ophalen/analyseren van de gebruikerswensen.
  • Het voorbereiden en plannen van projecten.
  • Het deelnemen aan de change advisory board.
  • Het ondersteunen van de functioneel beheerders op proces en vaardigheden.
  • Het versterken en stroomlijnen van de samenwerking tussen de functioneel beheerders.

Daarnaast werk je in deze opdracht aan het adviseren van de organisatie over complexe vraagstukken op het gebied van digitalisering en informatievoorziening; Je stelt visie en beleid op en vertaalt dit ook naar concrete inrichting van ons informatielandschap; adviseren over de toepassing van wet- en regelgeving en over hoe in te spelen op ontwikkelingen in zowel de organisatie als de samenleving; samen met je collegas zo inrichten van de informatievoorziening, dat die de dienstverlening optimaal ondersteunt; inzetten van jouw kennis bij projecten op het gebied van informatiemanagement;

Eisen

  • In het bezit zijn van ten minste een afgeronde relevante hbo-opleiding op het gebied van informatiemanagement (generiek) en documentaire informatievoorziening (gemeente/overheid).
  • Minimaal 5 jaar inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van informatie-management en documentaire informatievoorziening bij een overheidsorganisatie.
  • Kennis van BISL en ITIL is een pre.
  • De kandidaat heeft minimaal een HBO opleiding op het gebied van informatiemanagement (generiek) en documentaire informatievoorziening succesvol afgerond.
  • de kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van informatie-management en documentaire informatievoorziening bij een overheidsorganisatie. Toon duidelijk aan met het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van BISL en ITIL is een pre.
  • De kandidaat heeft aantoonbare recente kennis van AVG en informatieveiligheid.
  • De kandidaat heeft bij voorkeur recente meerjarige ervaring in een soortgelijke rol binnen de (gemeentelijke)overheid.

Competenties

  • Verbinder/uitdrager/teamspeler
  • Proactieve houding (aanpak mentaliteit).
  • Goede sociale vaardigheden (duidelijk kunnen uitleggen, goed kunnen luisteren en benaderbare houding).
  • Plannen en organiseren.
  • Communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
  • Resultaat en servicegericht.
  • Overtuigingskracht.
  • Politieke sensitiviteit.
  • Flexibel en stressbestendig.
  • Kunnen schakelen op alle niveaus en vertaalslag kunnen maken van strategie naar beleid en uitvoering.

Organisatie en team

Als informatiemanager maak je deel uit van het team informatie. Dit team is verantwoordelijk voor het beleid, de ontwikkeling en het beheer op het gebied van informatievoorziening (digitaal en analoog), zaakgericht werken, informatie- en communicatietechnologie en informatie-management. Je werkt met moderne systemen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.

Gespreksinformatie

De top 3 kandidaten uitgenodigd voor een interview. De interviews vinden plaats op woensdagmorgen 30 juli 2025. Wij verzoeken de kandidaten hier nadrukkelijk rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Het uurtarief is inclusief reis- en verblijfskosten en gebruik van eigen smartphone. De gemeente Urk stelt een laptop in bruikleen beschikbaar. Eventuele thuiswerkdagen worden niet meegenomen voor de berekening van de reis- en verblijfkosten.

Er is de mogelijkheid om, in overleg met het team, maximaal 1 dag per week thuis te werken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur