Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Programmaondersteuner/projectmanager Bossche pas

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 10 dagen
100 32 Noord-Brabant

Begindatum:

21 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

9 jul 2025

Omschrijving

Voor de ondersteuning en het tijdelijke aanjagen van een strategisch programma gericht op de invoering en doorontwikkeling van De Bossche Pas, zoeken wij een ervaren programmaondersteuner / PMOer met projectleiderskwaliteiten en inhoudelijke kennis van zaken rondom de pas, de onderliggende domeinen en beleid. Met de Bossche Pas halen inwoners meer uit onze gemeente, op het gebied van bijvoorbeeld sport, cultuur en evenementen. Daarbij creeren we meer mogelijkheden voor inwoners met een laag inkomen om mee te doen en vergroten we het gebruik van regelingen en voorzieningen die er zijn voor het tegengaan en verzachten van armoede. Door de pas voor alle inwoners en bezoekers aantrekkelijk te maken met gevarieerd aanbod, wordt stigmatisering voorkomen. Deze opdracht vraagt om een zelfstandige professional die niet alleen de programmaorganisatie kan versterken, maar ook richting en inhoud kan geven aan keuzes over doelgroep, functionaliteit, leveranciers en beleidsinrichting. De kandidaat heeft een sturende rol in de dagelijkse rapportage van/naar de verschillende projectleiders van het Programma. Daarnaast wordt van de kandidaat verwacht zelf ook (deel)projecten op te pakken. Te denken valt dan aan deelprojecten voor het structureren en organiseren van doorontwikkelingen van de Pas (zoals portfolio management).

Wat ga je doen:
Je organiseert en bewaakt de structuur binnen het programmateam en ondersteunt bij besluitvorming, overlegvoorbereiding en rapportages richting management, bestuur en externe partners. Je acteert als sparringpartner van de programmamanager, verbindt beleid, uitvoering en techniek en stuurt actief op voortgang en inhoud. Je pakt regie op de inrichting en tijdelijke uitvoering van de Product Owner-rol richting externe leveranciers en platformontwikkelaars. Je schakelt met beleidsadviseurs, interne afdelingen en maatschappelijke partners over de invulling en uitrol van de gemeentelijke pas. Je ontwikkelt formats, kaders en werkwijzen die het programma toekomstbestendig en overdraagbaar maken.

Eisen

  • Kandidaat heeft HBO werk/denkniveau
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met stadspassenprojecten in de laatste 3 jaar.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van het sociale domein van 's-Hertogenbosch.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar administratieve ervaring in de gemeentelijke setting.
  • Kandidaat heeft kennis van kwaliteitsnormen en werkprocessen rond ISO-certificeringen (bijv. ISO 27001 of ISO 9001).
  • Kandidaat is beschikbaar op 23 juli om een digitaal gesprek te voeren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Affiniteit met juridische kaders binnen het publieke domein.
  • Affiniteit met SaaS applicaties.
  • Aantoonbare inhoudelijke ervaring in en kennis van gemeentelijke passen, waaronder:
    • beleidsafstemming met interne en externe stakeholders;
    • ondersteuning en structurering van programma- en projectorganisatie;
    • leveranciersmanagement (selectie, aansturing, evaluatie);
    • het bewaken van samenhang en synergie tussen parallelle projecten en beleidslijnen.

Competenties

  • Je denkt in doelen, houdt van tempo, schakelt snel en durft eigenaarschap te nemen, ook als het niet expliciet gevraagd wordt. Tegelijkertijd heb je oog voor proces, mensen en bestuurlijke sensitiviteit, waardoor je effectief beweegt binnen een complexe ambtelijke context.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Met de top-3, kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voorwaarden voor deelname Sjabloon Overeenkomst van opdracht inhuur van 'Derde' via Bureau.docxAlgemene voorwaarden inhuur derden.pdf

Gunningscriteria Weging prijsdeel: 25 % Weging: 15 % Weging: 15 % Weging: 20 % Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur