Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Informatiebeheerder(s)

Singel 9, 8321 GT Urk, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 54 Flevoland

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

2 mrt 2026

Uren per week:

26 - 54

Publicatiedatum:

9 jul 2025

Omschrijving

Als informatiebeheerder ben je verantwoordelijk voor het beheren en onderhouden van informatie binnen de organisatie. Je zorgt ervoor dat de informatie voor de juiste personen toegankelijk is. Je ziet er daarbij op toe dat de juiste werkprocessen worden gevolgd en het archief volgens wet- en regelgeving wordt beheerd. Je verwerkt daarbij de dagelijkse post en verwerkt de dagelijkse archiefvoorraad.

Jij zorgt voor praktische ondersteuning van de gebruikers bij het verwerken en bewerken van (digitale) informatie en adviseert hen hierin. Je bent proactief in het geven van informatie, uitleg, opleidingen en trainingen en ondersteuning aan gebruikers over de werking van informatiesystemen. Je adviseert het management op operationeel en tactisch niveau.

Deze rol is cruciaal voor het effectief beheren van informatie, wat de organisatie helpt soepeler te opereren en te voldoen aan de hoge normen voor informatiebeheer. Dat geldt ook voor de door jou te ontwikkelen archiefbeheerplannen.

Kandidaat omschrijving

  • De opleiding Leergang Adviseur Record Management hebben afgerond.

  • Minimaal 3 jaar inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van informatiebeheer binnen de overheid en bij de gemeente is dat een pré.

  • Kennis en ervaring van informatiebeheer.

  • Kennis van BISL en ITIL is een pré.

Eisen

  • De kandidaat heeft de opleiding Leergang Adviseur Record Management succesvol afgerond.

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van informatiebeheer binnen de overheid en bij de gemeente.
    Referentie vereist

  • De kandidaat heeft recente relevante kennis en ervaring van informatiebeheer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging:20 %

  • De kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van informatiebeheer binnen de overheid en bij een gemeente. Geef duidelijk aan met het cv.
    Weging:10 %

  • Aantoonbare kennis van BISL en ITIL is een pré. Geef duidelijk aan met het cv.
    Weging:10 %

  • De kandidaat is vanaf de startdatum voor minimaal 26 uur per week inzetbaar.
    Weging:10 %

  • Op cv aantoonbare meerjarige werkervaring binnen de (gemeentelijke)overheid

    • 1-3 jaar (10 %)

    • Meer dan 3 jaar (15 %)

  • Een afgeronde opleiding LARM is een pré.
    Weging:10 %

  • Interview
    Weging:25 %

Competenties

  • Verbinder/uitdrager/teamspeler/servicegericht

  • Proactieve houding (aanpak mentaliteit).

  • Goede sociale vaardigheden (duidelijk kunnen uitleggen, goed kunnen luisteren en benaderbare houding).

  • Plannen en organiseren.

  • Communicatief vaardig.

  • Resultaat en servicegericht.

  • Overtuigingskracht.

  • Flexibel en stressbestendig.

Organisatie en team

Urk heeft prachtige tradities, een snelgroeiende bevolking, een rijke geschiedenis en een bloeiende economie. Urkers hebben een ondernemende aard – zij bedrijven handel met ruim honderd landen. En wist je dat de helft van de ruim 22.000 inwoners jonger is dan 28 jaar? Daarom investeert de gemeente volop in haar jongeren. Samen met de veerkrachtige inwoners wordt gewerkt aan een gezonde, veilige en kansrijke opgroei-omgeving. Kortom: Urk bruist!

Als informatiebeheerder maak je deel uit van het team informatie. Dit team is verantwoordelijk voor het beleid, de ontwikkeling en het beheer op het gebied van informatievoorziening (digitaal en analoog), zaakgericht werken, informatie- en communicatietechnologie en informatie-management. Je werkt met moderne systemen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.


Gespreksinformatie

De top 5 kandidaten uitgenodigd voor een interview. De interviews vinden plaats op donderdagmorgen 31 juli 2025. Wij verzoeken de kandidaten hier nadrukkelijk rekening mee te houden.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Het uurtarief is inclusief reis- en verblijfskosten en gebruik van eigen smartphone. De gemeente Urk stelt een laptop in bruikleen beschikbaar. Eventuele thuiswerkdagen worden niet meegenomen voor de berekening van de reis- en verblijfkosten.

De uitvraag geldt voor totaal 54 uur per week. Deze werkweek is door de aangeboden kandidaten in onderling overleg flexibel in te vullen.

Optie verlenging: 2 x 6 maanden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur