Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
In deze functie ben je senior medewerker WOZ en ben je de spin in het web van het volledige WOZ-proces binnen onze beide gemeentes. Je voert beleid uit binnen het terrein van de WOZ-basisregistratie en je bewaakt de voortgang en de kwaliteit van de uitvoering. Je zorgt mede voor een correcte, transparante en rechtvaardige WOZ-waardevaststelling. Dit doe je door werkprocessen in te richten, te documenteren, te borgen en door samen met collegas actief te signaleren welke landelijke ontwikkelingen invloed hebben op ons werk. Je communiceert pro actief met collegas over de ontwikkelingen binnen het vakgebied. Je denkt mee over relevante rapportages en analyseert deze. Ook signaleer je knelpunten in processen, waarbij je met verbetervoorstellen komt.
Voer je analyses uit ten behoeve van de kwaliteit van het bestand en voor het bepalen van het OZB-tarief;
Heb je kennis van objectafbakening en het muteren hiervan
Heb je kennis van de verschillende processen op de afdeling WOZ;
Hou je je binnen de WOZ bezig met de gegevensuitwisseling zowel intern als extern als naar landelijke voorzieningen;
Bewaak je de kwaliteit en de volledigheid van de WOZ-administratie en de consistentie tussen verschillende administraties en de landelijke voorziening. Hier heb je aantoonbare ervaring mee;
Steek je je handen uit de mouwen als er (bulk) mutaties moeten worden verricht;
Heb je aantoonbare kennis van Civision. Ervaring met iBezwaar, Vris en Zaaksysteem Decos Join zijn een duidelijke pre.
Resultaten:
Een correcte, transparante en rechtvaardige WOZ-waardevaststelling.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare werkervaring met en kennis van Civision. Benoem dit duidelijk in het CV;
Een maximum uurtarief van € 75,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief Flextender fee).
Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 (10 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de WOZ. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (20 punten);.
Per direct beschikbaar voor 24 uur per week (10 punten);
Aantoonbare werkervaring met iBezwaar. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (10 punten);
Aantoonbare werkervaring met Vris. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (10 punten);
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van processen en het coördineren van werkzaamheden binnen de WOZ, bij een gemeente. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (40 punten).
Sterke analytische vaardigheden;
Probleemoplossend vermogen;
Resultaatgericht werken
Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
Zelfstandig en nauwkeurigheid in je werk;
Samenwerken.
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 juli 2025, van 13:00 uur tot 17:00 uur. De gesprekken zullen op locatie in Hoogeveen plaatsvinden. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).
Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dinsdag, woensdag, donderdag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.