Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel Beheerder Key2Financien

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 6 dagen
100 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor deze opdracht zoeken we naar een ervaren functioneel beheerder van Key2Financien en urenverantwoording WBU. We zoeken iemand die snel kan schakelen, een helicopterview heeft, gestructureerd kan werken, de handen uit de mouwen wil steken, goed kan communiceren, de inrichting van koppelingen begrijpt en kennis en ervaring heeft met de financiele processen van een gemeente.

De werkzaamheden zijn zowel gericht op het doorvoeren van wijzigingen (updates/upgrades/nieuwe functionaliteiten) als de gebruikersondersteuning, waaronder:

  • Autoriseren;
  • Hulp bij het gebruik van de gebruikte applicaties;
  • Meldingen afhandelen en verstoringen analyseren en oplossen;

Daarnaast word je gevraagd om mee te denken en advies te geven over nieuwe features en ontwikkelingen die de financiele processen raken, denk aan verSAASing, robotisering en data-science, maar ook het oplossen van structurele tekortkomingen.

Verder vinden we het belangrijk dat je, je kennis en ervaring actief deelt met onze functioneel beheerders in vaste dienst.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als technisch of functioneel beheerder van Key2Financien;
  • Uurtarief van maximaal 100,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-/ werkverkeer en fee Flextender;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als technisch of functioneel beheerder van Key2Financien bij een gemeentelijke instelling (40 punten)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de financiele processen van een gemeente (30 punten);
  • Uiterlijk per 15 augustus 2025 beschikbaar voor minimaal 16 uur per week (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opleiden en coachen van meer junior functioneel beheerders (10 punten).

Competenties

  • Analytisch, je ziet snel de kern van een vraagstuk
  • Samenwerken, je werkt graag samen met anderen en deelt actief je kennis en ervaring
  • Oplossingsgericht, je probeert zo snel als mogelijk problemen structureel op te lossen
  • Een doener, je levert graag een actieve bijdrage aan het realiseren van de gestelde doelen
  • Communicatief vaardig, je onderhoudt goed contact met stakeholders en treedt graag naar de voorgrond
  • Open persoonlijkheid, je bent benaderbaar en behulpzaam

Organisatie en team

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Binnen De gemeente Zoetermeer is de afdeling informatie en Automatisering (I&A) verantwoordelijk voor de IV/IT ondersteuning en advies voor de rest van de organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 28 juli 2025 van 08:30 uur tot 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur