Als Agile Projectleider ben je verantwoordelijk voor de succesvolle voorbereiding, uitvoering en oplevering van projecten binnen tijd, budget en scope. Je werkt in een hybride projectomgeving waarin zowel traditionele als agile methodieken worden toegepast. Je bent de verbindende schakel tussen opdrachtgevers, agile (project)team, stakeholders en gebruikers, en je zorgt ervoor dat het projectresultaat aansluit bij de doelstellingen van de organisatie.
Opdrachtomschrijving (de taken):
Projectleiding over 2 concrete projecten:
De opdracht is succesvol afgerond wanneer:
1. Project 1 (VTH-taakapplicatie): De doorontwikkeling van de VTH-taakapplicatie conform de afgesproken scope, planning en kwaliteitseisen is gerealiseerd; De werkzaamheden zodanig zijn afgerond dat een beheerste en soepele overdracht naar de IPM-beheerorganisatie medio 2026 mogelijk is; Draagvlak en kennis bij betrokken stakeholders en gebruikers geborgd zijn om de applicatie duurzaam te gebruiken en beheren.
2. Project 2 (vooronderzoek digitale archieven): Het vooronderzoek naar de mogelijkheden voor vervroegde overbrenging/uitplaatsing van digitale archieven naar Het Utrechts Archief is uitgevoerd; Heldere conclusies en een adviesrapport met handelingsperspectief (inclusief technische en organisatorische aanbevelingen) zijn opgeleverd; Daarnaast geldt: Stakeholders zijn aantoonbaar betrokken en tevreden over het proces en de opgeleverde resultaten; Projectdocumentatie en overdracht zijn compleet en voldoen aan de interne kwaliteitsstandaarden van VTH en het team Informatie- en Procesmanagement.
Je werkt binnen dat domein voor Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH), binnen het Fysieke Domein van de gemeente Utrecht. VTH bestaat uit de afdelingen Toezicht Handhaving Openbare Ruimte, Toezicht Handhaving Bebouwde Omgeving, Vergunningen en Bedrijfsvoering & Strategie. Jouw plek zal zijn binnen het team Informatie- en Procesmanagement binnen de afdeling Bedrijfsvoering & Strategie.
Gesprekken zijn gepland in de week van 21 juli 2025
De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.