Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Incident/changemanager

Singel 9, 8321 GT Urk, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 18 Flevoland

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

2 mrt 2026

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

9 jul 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving Waar kom je te werken Urk heeft prachtige tradities, een snelgroeiende bevolking, een rijke geschiedenis en een bloeiende economie. Urkers hebben een ondernemende aard zij bedrijven handel met ruim honderd landen. En wist je dat de helft van de ruim 22.000 inwoners jonger is dan 28 jaar? Daarom investeert de gemeente volop in haar jongeren. Samen met de veerkrachtige inwoners wordt gewerkt aan een gezonde, veilige en kansrijke opgroei-omgeving. Kortom: Urk bruist! Als tijdelijke incident/changemanager maak je deel uit van het team informatie. Dit team is verantwoordelijk voor het beleid, de ontwikkeling en het beheer op het gebied van informatie-voorziening (digitaal en analoog), zaakgericht werken, informatie- en communicatietechnologie en informatiemanagement. Je werkt met moderne systemen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.

Opdrachtomschrijving voor de kandidaat: Als incident/changemanager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van rapportages. Je ontwikkelt KPIs en diensten. Je ontwikkelt PDC en verwerkt dit in Topdesk. Je stuurt de teamleden en het management daarin aan. Je coordineert de changes en adviseert het management.

Eisen

  • Je hebt minimaal 3 jaar inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van incident- en changemanagement binnen een middelgrote organisatie.
  • Kennis en ervaring om processen de definieren binnen het IV en het IT domein.
  • Ruime ervaring met het werken met Topdesk.
  • Je hebt succesvol een HBO opleiding afgerond, aantoonbaar door diploma of relevante werkervaring.
  • Je hebt minimaal 3 jaar recente inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van incident- en changemanagement binnen een middelgrote organisatie (>250 werkplekken). Toon dit duidelijk aan met het cv.
  • Je hebt op cv aantoonbare kennis en ervaring om processen te definieren binnen het IV en het IT domein.
  • Bij voorkeur is de kandidaat in het bezit van ITIL v3 of ITIL 4 Foundation certificering (bij voorkeur ook Practitioner of hoger) en aanvullende certificeringen zoals PRINCE2, Agile, Lean IT, etc.
  • De kandidaat is vanaf de startdatum van de opdracht voor 18 uur per week inzetbaar.
  • U bent bereid om op locatie bij de Gemeente Urk te werken

Wensen en competenties

Wensen

  • 1-2 jaar werkervaring binnen de (gemeentelijke) overheid
  • 3 jaar werkervaring binnen de (gemeentelijke) overheid
  • Meer dan 3 jaar werkervaring binnen de (gemeentelijke) overheid

Competenties

  • Verbinder/uitdrager/teamspeler/servicegericht
  • Proactieve houding (aanpak mentaliteit).
  • Goede sociale vaardigheden (duidelijk kunnen uitleggen, goed kunnen luisteren en benaderbare houding).
  • Plannen en organiseren.
  • Communicatief vaardig.
  • Resultaat en servicegericht.
  • Overtuigingskracht.
  • Flexibel en stressbestendig.

Organisatie en team

Waar kom je te werken Urk heeft prachtige tradities, een snelgroeiende bevolking, een rijke geschiedenis en een bloeiende economie. Urkers hebben een ondernemende aard zij bedrijven handel met ruim honderd landen. En wist je dat de helft van de ruim 22.000 inwoners jonger is dan 28 jaar? Daarom investeert de gemeente volop in haar jongeren. Samen met de veerkrachtige inwoners wordt gewerkt aan een gezonde, veilige en kansrijke opgroei-omgeving. Kortom: Urk bruist! Als tijdelijke incident/changemanager maak je deel uit van het team informatie. Dit team is verantwoordelijk voor het beleid, de ontwikkeling en het beheer op het gebied van informatie-voorziening (digitaal en analoog), zaakgericht werken, informatie- en communicatietechnologie en informatiemanagement. Je werkt met moderne systemen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op woensdagmiddag 30 juli 2025 op locatie bij de Gemeente Urk. Wij verzoeken de kandidaten hier nadrukkelijk rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Het uurtarief is inclusief reis- en verblijfskosten en gebruik van eigen smartphone. De gemeente Urk stelt een laptop in bruikleen beschikbaar. Eventuele thuiswerkdagen worden niet meegenomen voor de berekening van de reis- en verblijfkosten.

Er is de mogelijkheid om, in overleg met het team, maximaal 1 dag per week thuis te werken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur