Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
10Publicatiedatum:
15 mei 2025Opdracht omschrijving
Voor het team Omgeving van de gemeente Tytsjerksteradiel zoeken wij een ervaren en doortastende Projectleider Vastgoed/Assetmanager. In deze rol ben jij de centrale schakel op het gebied van vastgoedinformatie en contractvorming binnen de gemeentelijke organisatie.
Je creëert overzicht en inzicht in de vastgoedportefeuille van de gemeente en draagt zorg voor het verzamelen, actualiseren en beheren van alle relevante vastgoedgegevens. Hierbij werk je nauw samen met collega’s van Financiën, de beheerafdelingen van beide gemeenten, de Coördinator Maatschappelijk Vastgoed van het Sociaal Domein en de juristen Grondzaken. Je krijgt ondersteuning van de medewerker Grondzaken.
Daarnaast zorg je voor Daarnaast zorg je voor een correcte vastlegging van afspraken in onder andere contracten en het systeem TotalLink. Jij faciliteert, coördineert en borgt de kwaliteit van de vastgoedprocessen en levert hiermee een belangrijke bijdrage aan een toekomstbestendig vastgoedbeheer.
Deze functie is ingeschaald in schaal 10 cao gemeenten.
Verantwoordelijkheden
De Projectleider Vastgoed zorgt voor Daarnaast zorg je voor een correcte vastlegging van afspraken in onder andere contracten en het systeem TotalLink. Jij faciliteert, coördineert en borgt de kwaliteit van de vastgoedprocessen en levert hiermee een belangrijke bijdrage aan een toekomstbestendig vastgoedbeheer.
Werkzaamheden:
Regie voeren bij de totstandkoming van (ver)huurbeleid;
Controleren met de juristen Grondzaken dat de contracten voldoen aan alle vereisten;
Ontvangen en beoordelen van de ruimtevraag door beleidsafdelingen en stelt zich daarbij faciliterend op;
Bewaken en optimaliseren van processen bij contractvorming en contractbeheer. Ziet samen met de medewerker Grondzaken toe op het nakomen van acties die voortvloeien uit TotalLink;
Inrichten van het vastgoedregistratiesysteem TotalLink;
Regie bij aankoop van vastgoed bij huisvestingsvraagstukken en verkoop van overtollig vastgoed.
Kandidaat omschrijving
Je beschikt over juridische kennis van vastgoed;
Je hebt ervaring met het implementeren en aansturen van (vastgoed)processen;
Je hebt aantoonbare affiniteit met vastgoeddata en systemen zoals TotalLink;
Je hebt inzicht in ambtelijke, bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen;
Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband effectief werken;
Je communiceert helder, bent analytisch sterk en houdt van structuur en overzicht.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 10 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 10 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 10. De opdracht is verkort uitgezet. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 27 mei 2025.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
Het maximale uurtarief is € 95,-
De kandidaat heeft WO werk- en denkniveau (blijkt uit werkervaring) en werkervaring in een soortgelijke rol.
De kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente werkervaring op het vakgebied Projectleider Vastgoed (geef ook aan wat relevant is).
De kandidaat heeft specifieke juridische kennis binnen het vakgebied en recente werkervaring bij een gemeente op assetmanagement.
De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.
Wensen
Beschrijf extra werkervaring boven de 2 jaar zoals gesteld in de eisen en geef aan wat de kandidaat daar gedaan heeft. Relevantie voor de functie wordt gescoord op 5 puntenschaal.
40 %
De mate van ervaring met een soortgelijke opdracht.
40 %
De mate van werkervaring met (casemanagement) verzuim (blijkt uit cv).
20 %
Let op!:
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.