Specialist/Projectleider Inzameling - Routeoptimalisatie

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 13 dagen
120 14 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

14

Publicatiedatum:

17 mei 2025

Opdrachtomschrijving
Het verbeteren van de tactische planning is een grote wens binnen het verbeterplan van de Afvalstoffendienst ’s-Hertogenbosch. Daarin spelen 2 onderwerpen een belangrijke rol; routes en inzamelkalender van afvalstroom.

De huidige planning van de afdeling Inzameling van de Afvalstoffendienst ’s-Hertogenbosch kent onevenwichtigheden, en is onvoldoende in balans. Ook zijn er veel zaken onvoldoende georganiseerd rondom de systeeminrichting van Jewel en Clear. Er dient daarom onderzocht te worden waar efficiënter gewerkt kan worden om flinke kostenbesparingen te kunnen realiseren.

Om vorm te geven aan deze verbetering met voldoende kennis van doorlooptijd routes, fysieke leidraad regelingen, dynamisch inzamelen en gebruik kerngetallen, zijn wij op zoek naar een kandidaat die deze opdracht kan uitvoeren.

De opdracht behelst o.a.: 

  • Het intelligent inzetten van gewonnen data uit huidige applicaties bij routeoptimalisatie (Clear en Jewel);

  • Het beheren en ontwikkelen van prestatienormen in het kader van routeoptimalisatie;

  • Waar nodig data inzichtelijk maken én houden voor de toekomst aan de hand van de uitwerking van (beleids)adviezen naar calculaties, project- en werkplannen;

  • Op strategisch vlak meedenken in de herstructurering van de aansturing van de afdeling Inzameling;

  • Verantwoordelijkheid dragen voor het opstellen van de logistieke invulling van het jaarplan voor de afdeling Inzameling;

  • Constructief meewerken met het aansturingsteam om een evenwichtige planning te maken, zodat deze goed aansluit op de beschikbare resources in 2026 (zowel personeel als voertuigen);

Dit alles in afstemming en in samenwerking met andere betrokken disciplines binnen en buiten de organisatie. Het streven is om vóór 1 januari 2026 samen met het team een geoptimaliseerde planning te realiseren, inclusief de verwachte besparing. Belangrijk uitgangspunt daarbij is dat de geselecteerde kandidaat voor deze opdracht, in samenwerking met de Afvalstoffendienst ’s-Hertogenbosch, de kennis ook direct in de organisatie borgt voor het behoud van de gerealiseerde besparingen in de toekomst.

Kandidaat omschrijving

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in de richting van (technische) bedrijfskunde, logistiek, of  econometrie

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol binnen inzameling en/of logistiek 

  • Aantoonbare ervaring met werken in PDCA-cyclus 

  • Aantoonbare kennis van - en ervaring met - systemen, zoals Clear, Suite, Jewel

Competenties:

  • Analytisch vermogen

  • Omgevingssensitief 

  • Probleemoplossend vermogen 

  • Creatief 

Eisen

  1. Minimaal een afgeronde HBO-opleiding

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol binnen inzameling en/of logistiek

Gunningscriteria

  1. Aantoonbare kennis van - en ervaring met - systemen, zoals Clear, Suite en Jewel
    Weging: 20 %

  2. Bij voorkeur minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting van (technische) bedrijfskunde, logistiek, of econometrie
    Weging: 20 %

  3. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de eerder aangegeven criteria.
    Met de top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
    Weging: 25 %

Aanvullende informatie

  • Interviews vinden plaats op woensdag 11 juni 2025 in de ochtend. 

  • Aanleveren na gunning

    • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

    • Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur