Projectleider Innovatiedistrict Breda

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 28 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

17 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Het team Economie & Innovatie bestaat uit ongeveer 36 professionals. Gezamenlijk wordt er gewerkt aan het uitvoeren van de economische visie en het onderhouden van relaties met ondernemers en bedrijven.
In Breda staat het inzetten van toegepaste technologie en creativiteit in het bedrijfsleven voorop. Gaming vormt hierin een belangrijke nieuwe economische stroming. De game-industrie is zelfs groter  dan de film- en muziekindustrie bij elkaar opgeteld! Aan ons de kans om samen met bedrijven en studenten ervoor te zorgen dat de gamesector goed in Breda kan landen. Een combinatie van games en ondernemerschap kan worden ingezet om maatschappelijke opgaven aan te pakken en afgestudeerd talent kan in Breda aan de slag.
Als projectleider Innovatiedistrict Breda maak je onderdeel uit van een nieuw team én van de nieuwe afdeling Stedelijk Beleid. Je zult veel samenwerken met een andere projectleider die zich iets meer focust op robotisering en startups. Jouw collega’s zijn ontzettend enthousiast en gaan aan de slag met positieve energie. Uiteraard zijn er ook volop uitdagingen die bij vernieuwing horen!
Meer weten over de stad, organisatie of gaming in Breda?
Lees meer over de Gemeente Breda of gaming.
https://www.werkenbijbreda.nl/ of https://bredagamecity.nl/

Achtergrond van de opdracht
De Gemeente Breda ontwikkelt het Innovatiedistrict Breda tot een economisch ecosysteem gericht op toegepaste technologie en creativiteit. Games is daarin een strategisch speerpunt. Breda zet vol in op het versterken van de game-industrie – van serious games tot entertainment en esports – als motor voor innovatie, werkgelegenheid en stedelijke ontwikkeling.
Om dit cluster te versterken en te verduurzamen zoekt de gemeente per 1 juni 2025 een ervaren projectlead/programmamanager Games met strategisch inzicht, uitvoeringskracht en het vermogen om samenwerking te realiseren.
De projectlead is verantwoordelijk voor het regisseren, coördineren en inhoudelijk vormgeven van het gamesprogramma binnen het Innovatiedistrict Breda. Daarnaast levert de projectlead/programmamanager een bijdrage aan het bredere Innovatiedistrict-programma en ondersteunt hij of zij de beleidsontwikkeling, strategische positionering en het opzetten van effectieve governance.

Werkzaamheden

  • Fungeren als aanspreekpunt en vertegenwoordiger van het gemeentelijke gamesprogramma, intern en extern

  • Opstellen en actualiseren van de strategische visie Games 2026–2030 inclusief roadmap en doelstellingen

  • Uitwerken en bewaken van een uitvoeringsplan met heldere planning, activiteitenkalender, KPI’s en begroting

  • Coördineren van de drie speerpunten: serious games, entertainmentgames en esports

  • Aansturen van deelprojecten zoals incubatorontwikkeling, esports-actieplan en internationale positionering en het team dat zich focust op gaming

  • Opstellen van voortgangsrapportages voor bestuur en stakeholders (halfjaarlijks)

  • Organiseren en voorzitten van projectgroepen, stuurgroepen en overleggen met externe partners

  • In kaart brengen van subsidiekansen, investeringsmogelijkheden en aanvullende financieringsroutes

  • Adviseren over de structuur en governance van het gamescluster binnen het Innovatiedistrict

  • Uitvoeren van een evaluatie van de B’GAME Incubator en opstellen van een eventueel uitbreidingsvoorstel

  • Onderhouden van een actueel digitaal innovatieportfolio Games & Innovatiedistrict Breda

 Eisen

  1. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding in de richting van bedrijfskunde. Dit moet blijken uit het cv.

  2. Uw kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring in organisatieadvies, verandermanagement en innovatiebegeleiding. Dit moet blijken uit het cv.

  3. Kandidaat heeft minimaal 1 opdracht uitgevoerd waar het verbinden van strategie en uitvoering binnen innovatieve ecosystemen van belang is. Dit om aan te tonen dat er ervaring met het werken op het snijvlak van strategie en praktijk is en kandidaat in staat is om innovatieve programma’s of ecosystemen te ontwikkelen, aan te sturen en te verankeren in de praktijk. Dit dient te blijken uit het cv.

  4. Kandidaat beschikt over een certificaat op het gebied van Agile werken (voorbeelden zijn Scrum, SAFE of Agile Product Ownership).

Competenties
Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Je initieert zelfstandig acties, signaleert kansen en boekt voortgang zonder voortdurende aansturing.

  • Je weet beweging te creëren in netwerken door vertrouwen, energie en positionering zonder formele autoriteit.

  • Je hebt de competenties om het verhaal van B’GAME scherp, aantrekkelijk en contextgericht vertellen aan studio’s, partners en beleidsmakers.

  • Je brengt structuur en continuïteit in de community via herkenbare formats, contactmomenten en verbindende activiteiten.

  • Je beweegt effectief in omgevingen waar besluitvorming en invloed zich buiten formele lijnen afspelen.

  • Je handelt proactief en zelfstandig, met gevoel voor timing en afstemming op de bredere visie en doelen van het Innovatiedistrict. De week van 26-31 mei is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.


Keuzemogelijkheden

  • Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (30 Punten)

  • Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (15 Punten)

  • Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (5 Punten)

  • Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)

Wensen

  1. Uw kandidaat heeft aantoonbare affiniteit met gaming en creatieve technologie. Kandidaat heeft begrip van en interesse in de game-industrie en slimme toepassingen van technologie binnen creatieve sectoren. Dit dient te blijken uit het cv
    10 punten

  2. Uw kandidaat heeft ervaring met ecosysteemontwikkeling en heeft gewerkt aan het bouwen en versterken van ecosystemen rond innovatie, technologie of samenwerking. Dit moet blijken uit het cv
    15 punten

  3. Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 4 jaar ervaring als Projectmanager/Projectleider. Dit moet blijken uit het cv.

    • Uw kandidaat heeft meer dan 12 jaar relevante ervaring in organisatieadvies, verandermanagement en innovatiebegeleiding. (15 Punten)

    • Uw kandidaat heeft tussen de 10-12 jaar relevante ervaring in organisatieadvies, verandermanagement en innovatiebegeleiding. (7 Punten)

    • Uw kandidaat heeft niet meer dan 10 jaar relevante ervaring in organisatieadvies, verandermanagement en innovatiebegeleiding. (0 Punten)

  4. Prijsscore = (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    70 punten

Aanvullende informatie

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2024 is vastgesteld op € 233.000. Voor de topfunctionarissen zonder dienstbetrekking is de hoogte van het bezoldigingsmaximum gekoppeld aan de duur van de functievervulling in kalendermaanden. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 30.800 per maand voor de eerste zes maanden en € 23.400 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2024 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 221.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd.

  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat van de externe partij. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53.
    De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.

  • Opmerkingen maximum tarief: Betreft een functie schaal 12 CAO gemeenten.

  • Toelichting op uur per week: 28 tot 36 uur per week. Er wordt van de kandidaat verwacht dat hij/zij Hybride werkt dus ook regelmatig op het Stadskantoor aanwezig is als het werk hierom vraagt.

Let op!: De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur