Interim teamleider Communicatie

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Schiedam zoekt een inhoudelijk gedreven interim-teamleider Communicatie.

Vanwege het vertrek van de huidige manager en het feit dat de organisatie aan de vooravond staat van een ontwikkeltraject, zijn wij op zoek naar een interim-teamleider.

Persoonlijke aandacht voor je medewerkers, hun ontwikkeling én teambuilding is belangrijk. Ben jij een echte verbinder en politiek-bestuurlijk sensitief? Ben je zelf communicatief sterk, heb je ervaring met het aansturen een team en krijg je energie van het inzetten van communicatie om stad, bestuur en ambtelijke organisatie goed te bedienen? Reageer dan nu!

Opdrachtomschrijving
Als teamleider ben jij het eerste aanspreekpunt voor het team. Vanuit jouw persoonlijke kennis en ervaring lever je een belangrijke bijdrage aan de gemeentelijke communicatie. Team Communicatie zorgt voor de strategische, tactische en operationele inzet van communicatie ter ondersteuning van de organisatiedoelen.

Je stuurt op kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van processen. Je bevordert een goede samenwerking binnen het team en met de andere teams binnen de gemeentelijke organisatie. In je contacten met het college en de portefeuillehouder ben je een stevige gesprekspartner. Je rapporteert aan de concerndirecteur.

Eisen

  • Hbo/wo werk- en denkniveau

  • Ervaring in de publieke sector, bij voorkeur binnen een gemeentelijke setting

  • Meerjarige managementervaring

  • Kennis en ervaring op het gebied van interne en externe communicatie in een bestuurlijke omgeving.

  • Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  • HBO/WO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of een toelichting in het cv

  • Minimaal 5 jaar managementervaring

  • Kennis en ervaring op het gebied van interne en externe communicatie in een bestuurlijke omgeving. Het gaat er om dat hier de voornaamste focus op is geweest en niet "erbij" is gedaan.

Wensen en competenties

  • In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet

  • Managementervaring binnen een gemeente

  • Kennis en ervaring op het gebied van interne en externe communicatie in een bestuurlijke omgeving. Het gaat er om dat hier de voornaamste focus op is geweest en niet "erbij" is gedaan.

  • De kandidaat is in de loop van september beschikbaar

  • Gesprekken vinden plaats op woensdag 13 augustus in de middag en donderdag 14 augustus in omgeving. Het gaat er om dat hier de voornaamste focus op is geweest en niet "erbij" is gedaan.

Competenties

  • Je bent gedreven vanuit de inhoud.

  • Je bent besluitvaardig en actiegericht.

  • Je bent mensgericht en verbindend.

  • Je bent resultaatgericht en hebt oog voor de politieke setting.

  • Je schroomt niet om, waar nodig, collega’s aan te spreken op resultaat, houding en gedrag.

  • Je hebt humor en relativeringsvermogen.

Organisatie en team

Het stadskantoor ligt in het hart van Schiedam, een verrassende stad vol contrasten. Een stad met historische panden, molens en havenkranen die deel uitmaken van de indrukwekkende skyline. Waar ambachtslieden, familiebedrijven, jonge makers, innovators en multinationals hun thuishaven hebben. De ambtelijke organisatie bestaat uit 17 teams met in totaal ongeveer 600 medewerkers.

Team
Het team bestaat uit ongeveer 15 medewerkers, uiteenlopend van woordvoerder en webredactie tot communicatieadviseur. Team Communicatie richt zich op thema’s en onderwerpen die uiteenlopen van gebiedsontwikkelingen en projecten tot en met het sociaal domein en veiligheid. Communicatie adviseert zowel de organisatie als het bestuur, voert de regie op de uitvoering en verzorgt de woordvoering en online communicatie.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur